auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xsara: Trillende remmen bij Picasso

Bouwjaar: 2003

Deze Picasso 1.8i heeft 40.000 km. gereden en nu voor de 3x trillende remmen door kromme remschijven. Steeds zijn deze voor garantie door de dealer vernieuwd.
Zou een ander fabrikaat remschijf + blokken de oplossing kunnen zijn of speelt hier een ander probleem??

Geplaatst door

Jansonius (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

rustig remmen en bij de stoplichten niet op de rem blijven staan
dat zijn belangrijke dingen
hoe harder je remt hoe heter de rem wordt als je dan door een plas heen rijdt of bij de stoplichten op de rem blijft staan krijgen de schijven op een plek te snelle afkoeling en dan trekken ze krom.
kromme remschijven heeft vaak met rijstijl te maken, het zijn altijd dezelfde mensen die het overkomt is mijn ervaring.
probeer het maar eens succes

alie289 0
badge

19 jaar

Haal de remschijf eens van de naaf af,en meet de slingering, als dat meer dan 0,07mm is,nieuwe naaf(en lager)monteren.Heb je soms vettigheid op de naaf gesmeerd,haal dat er dan af.de schijf moet(en hier zullen veel monteurs het niet mee eens zijn)droog gemonteerd worden,vettigheid kan de slingering in de schijf vergroten.En wa voor wielen zitten erop,sommige lichtmetalen velgen kunnen de oorzaak zijn van vervorming van een remschijf.

wullumpie 0
badge

19 jaar

idd geen vet achter de schijf smeren, de naaf moet superschoon en droog zijn voor je de schijf monteert.
de kans is groot dat dit een naaf veroorzaakt.

richard9659 0

19 jaar

Waarom zou een beetje kopervet de slingering veroorzaken???????????????????????????????????????????
Doe dat altijd en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Heb dit ook al meegemaakt en toen lag de oorzaak van het probleem in een wielnaaf (slingering adhv micrometer met magnetisch voetstuk controleren zoals wullumpie vertelt). Als dit goed is ligt de oorzaak aan de chauffeur zoals Pieter het zegt.

Nic8069 0
badge

19 jaar

Worden de wielen met een slagmoersleutel vast gezet? probeer het eens met een momentsleutel te doen.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.