Citroën 2.0 hdi: vermogen valt weg

Bouwjaar: 2001

klant komt met volgend probleem soms valt het vermogen van de auoto weg wil niet meer dan 2000 toeren draaien volgende foutcode zit erin inspuitdruk te laag hij is al bij de diesel specialist geweest daar is de drukregelaar/druksensor vervangen
maar het probleem blijft gaan de hogedrukpompem weleens kapot dan nog iets auto dieselt soms na mischien een verstuiver lek waardoor de druk in hogedrukleiding te laag word en motor in noodloop zet? iemand sugesties ik hoor het graag bvd

universeel11700

Geplaatst door universeel11700 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

a.s.r. (0) PRO, 19 jaar geleden

Kik maar eens in de laatste Auto en motortechniek, betreft een artikel van gmto met hetzelfde probleem en oplossing!!

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja ik heb wel een suggestie. Als je bij een Diesel specialist bent geweest heb je geld uitgegeven aan een diagnose en aan een reparatie. Tenzij er op een andere manier bewezen is dat die onderdelen defect waren, zijn ze dus voor niets en zonder resultaat vervangen. Volgens mij hebben jullie dan recht op de juiste diagnose, terugbrengen dus naar jouw specialist. Daarmee geef je jouw diesel specialist de kans om zijn fout te herstellen. Mee eens?

Over het antwoordt van a.s.r: GMTO heeft met dat artikel bewezen wel verstand van electronica, maar niet zo veel verstand van motormanagement en inspuittechniek te hebben. Het feit dat de storing aan het eind opgelost was doet daar niets aan af. Het zou verboden moeten worden! Hoeveel verkeerde wegen kun je bewandelen en hoeveel verkeerde conclusies kun je trekken en uiteindelijk in een artikel plaatsen? GMTO heeft het record verbroken.

Dan nog een technische suggestie: kijk eens of er een verstuiver lekt uit de retour. Je kunt ze ook los laten testen bij een specialist.

universeel11700 (0) PRO, 19 jaar geleden

wij zijn er achter dat het probleem pas optreed als de auto na blijft lopen klant zet auto uit maar deze blijft nog even nalopen
daarna treed de storing hij geeft code 1138 regelsolonoide brandstofdruk en een code voor de sleutel herkenning brandstofdruk in de drukrail elekronisch gemeten is bij
835 toeren 300bar
3000 toeren 447 bar
5000 toeren 760 bar
iemand nog een idee bvd marcel

nijkamp (0) PRO, 19 jaar geleden

mischien brandstof afsluitklep defect?

universeel11700 (0) PRO, 19 jaar geleden

heb net nog even gemeten maar de injectors blijven nog even aangestuurd als het contactslot al uit geschakeld is dus hij loopt nog even door vervolgens springt de code 1138 regelsolonoide brandstofdruk erin maar dat is als gevolg volgens mij dat de motor nog even door blijft draaien ga volgende week weer verder mischien iemand nog sugesties bvd marcel

check

Beste antwoord, geplaatst door Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Klinkt zo erg electrisch. Complete check van hele motormanagementkabelboom onder omstandigheden van de klacht uitvoeren.

GOVA (0) PRO, 19 jaar geleden

Je zegt de drukregelaar - druksensor vervangen. De drukregelaar staat achteraan op de pomp en de druksensor staat op de rail. Wat is nu precies vervangen, de regelaar of de druksensor ?
Is de motor een 90 pk(66 kW)RHY of 110 pk(80 kW) RHZ ? Is het injectiesysteem Bosch of Siemens? (Ik veronderstel Bosch)

universeel11700 (0) PRO, 19 jaar geleden

ze zijn allebei vervangen het is een 90 pk ik weet niet precies welke pomp het is zal zaterdag even kijken klant heeft hem gewoon mee

Turbo_hdi11674 (0), 19 jaar geleden

Het lijkt me zoals ik je verhaal lees een gevolg storing dat wil zeggen dat de storing van de druk regeling veroorzaakt wordt door het "doorlopen" van de auto.de spanning valt weg van diverse componenten.Is het een xantia of een picasso dan valt bv de spanning van de opvoerpomp in de tank weg, de hogedruk pomp krijgt geen brandstof en de druk valt weg.motor wil doorgaan doordat bv de ECU nog wordt bekrachtigd en je hebt een storing.Mijn conclusie na deze, misschien wat warrige uiteenzetting, is dat je ergens spanning blijft houden door bv een niet juist werkend injectie relais.Ik zou het probleem dus in de elektronica zoeken.

universeel11700 (0) PRO, 19 jaar geleden

dat klopt het probleem zat indedaad in de bekabeling vorige week vervangen klant rijd weer indereen bedankt voor de reacties

gerwim234 (0), 18 jaar geleden

hallo marcel het probleem dat je had heb ik nu in een suzuki vitara met 80kw hdi, de spanning op de lage drukpomp valt dirct weg na afzetten van het contact echter de motor loopt nog even na (andere relais in systeemrelais blijft bekrachtigd) deze krijgt een massasturing uit de computer. de motor valt dus pas uit als de brandstofdruk te laag wordt. Welke bekabeling heb je vervangen? misschien komt dit overeen met de vitara. graag reactie,

universeel11700 (0) PRO, 18 jaar geleden

het probleem zat toen in de bekabeling tussen hogedrukpomp en de stekker voor op het motorblok kabel was los te bestellen
hiermee was het probleem opgelost je mag ook altijd even bellen 0523-684235 sucses

viper (0) PRO, 16 jaar geleden

daar waar de draden van de stekker van de drukregelaar bij de `stam` van de kabelboom komen, willen ze nog wel eens doorschuren langs het plastic frame waar de kabelboom door gaat.
Recent nog zo'n geval gehad. Lexia gaf storing: circuit drukregelaar onderbroken of kortsluiting met massa.
Motor liep goed en kon zo opeens uitvallen. Dan kreeg je 'm hele tijd niet aan de praat en later (als de draden weer genoeg contact hadden) liep de motor weer.
Bedrading hersteld en probleem opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.