ik heb problemen met de voorste vering van mijn wagen, met de hendel binnenin te verzetten , doet hij alles wat ik bedien, zet ik de auto in rijstand blijft deze naar mijn mening vooraan te hoog staan, en is de vering ook heel hard, om niet te zeggen dat er niet veel vering meer is, en mij lijkt het dat de rechtse kant de boosdoener is, heeft iemand een idee wat de kwaal kan zijn?
Geplaatst door iwanneke (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xantia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
mecano ltd (0) PRO, 13 jaar geleden
Hallo Iwanneke, als ik je vraag zo lees is de stabilisator stang verlopen, zet auto boven een put of op een hefbrug, draai de beide 18mm bouten los, links en rechts, en trek de stang weer op zijn plaats, het is maar een paar minuten werk.
Cheers, hans
Mausx (0), 13 jaar geleden
of de voorste veerbollen zijn stuk. nieuwe erop en hij rijdt weer helemaal normaal.
mecano ltd (0) PRO, 13 jaar geleden
Hallo mausx, als de veerbollen stuk zijn, komt de auto wel weer terug in de normale rijstand.
Mausx (0), 13 jaar geleden
Vreemd, die ik had niet. die bleef ook iets te hoog staan.
omhoog en omlaag werkt idd prima en in rijstand was het niet goed. kneiter hard.
dat harde heb je niet als de rijhoogte verkeerd afgesteld staat.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
het kan ook zijn dat het membraam in de veerbol(len) gescheurt is, als dat zo is lopen de bollen vol met LHM, controleer het LHM nivo. Staat dit te laag, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak
andreas08 (0) PRO, 13 jaar geleden
het is mogelijk dat de hoogteregelaar aan de voorzijde niet goed functioneert
het kan zijn door vervuiling van het systeem
het lhm systeem moet om de 5 jaar ververst worden om vervuiling tegen te gaan
of dat het mechanisch is dat het gesmeerd moet worden
iwanneke (0), 13 jaar geleden
er zijn dus blijkbaar verschillende mogenlijkheden...morgen heb ik een dagje vrij, ik ben monteur aan vrachtwagens, en ik kan op mijn werk een put gebruiken, dus, we zullen eens aan de slag gaan dan, iedereen bedankt voor de info!!!!
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
Als je aan het veersysteem gaat werken, maak deze dan eerst drukloos!