Hallo,
tijdens rijden werd motor erg warm ben gestopt en gewacht vloeistof bijgevuld maar motor blijft warm worden .div plekken ontlucht en radiator word warm div slangen maar temp loopt nog op en kachel word niet warm .Aub info heb ik verkeerd ontlucht of is er iets anders aan de hand.mvg Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kachel ook op de warmste stand gehad tijdens ontluchten?
ook dat gedaan ,maar heb me laten vertellen en alleen nog niet gedaan dat de neus van de auto hoog moet staan mvg M
13 jaar
Kachel hoog of laag maakt niet uit. De kachel wordt luchtzijdig geregeld. Staat dus altijd vol met koelsysteem in verbinding. Geen stank in de auto of natte plekken langs de middentunnel aan bijrijderskant? Als het daar nat is is de kachelradiateur gestorven en kan het dashboard eruit voor een nieuwe.
13 jaar
of het vulpunt hoger maken door bijv een colafles waar de bodem uit is
geen lekkage wel een koelvloeistof lucht enige dagen geroken maar alleen als de kachel aan stond mvg M
13 jaar
dan zal de kachel wel lekken anders ruik je geen vloeistof lek kan minimaal zijn
ok dit veroorzaakt dan ook dat ik hem niet goed ontlucht krijg ?
13 jaar
Zeer goed mogelijk....het wordt vanzelf erger en dan gaat de kachelradiateur echt lekken. Het ding zelf kost ongeveer 35 euro en met de klus ben je zeker 8 uur onderweg (zeker als het de eerste keer is). Op Xantiaclub.net staat een uitgebreide beschrijving geschreven door Marx7. Zoek op kachelradiateur en maak voldoende foto's onderweg om alles weer netjes terug te kunnen monteren.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar