hallo,
volgens de anwb had de auto lekke koppaking.
ben zelf redelijk handig en heb daarom de kop los getrokken en de anwb had gelijk.
de kop is te warm geworden en krom getrokken.
kop laten vlakken en af laten persen.
alles weer gemonteerd en afgesteld maar de motor draait wel maar wil niet aan slaan.
bougi,s vonken injectoren los gehaalt en die spuiten brandstof
krukas en nokkenas staan op tijd.
wat voor invloed heeft een bdp voeler en wat stuurt de voeler aan en hoe test je zo een voeler.
ben radeloos nog iemand wat suggesties voor mij
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de BDP sensor kapot is zou je geen vonk hebben,dus dat lijkt mij omwaarschijnlik bij jouw auto want die vonkt wel. Als de motor erg heet is geweest zou het kunnen zijn dat de zuigerveren te slap zijn geworden en daardoor de compressie te laag is. Heb je dit al gemeten?
Hans
ik ga morgen compressie meten
bedankt voor je advies
17 jaar
hallo hans
heb compressie gemeten de compressie druk van de cilinder 2 en 3 is te laag 2 a 3 bar
kan weer verder gaan met mij onderzoek.
groeten
17 jaar
Nou succes dan maar,laat het even weten als je het gevonden hebt.
Gr Hans
oorzaak is waarschijnlik de ruimte tussen cilinder 2 en 3 van het motorblok niet vlak is.
want hij verliest druk tussen die ruimte.auto gaat richting sloop de kosten worden te hoog vergeleken met de waarde van de auto.
groeten
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar