Automatische Spanner Van Multi Riem Ligt Te Rammelen Als Gek Bij Stationair
Zit Al Nieuwe Riem En Spanner Op Alsook De Rollen
Geluid Is Verschrikkelijk
Bij 1500 Toeren Volledig Weg
Iemand Enig Idee
Mvg
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een HDI motor ???Dan kan het ook nog de krukaspouli zijn.
neen geen HDI
wel een turbo diesel met aircopomp waardoor deze een ander spansysteem heeft
ga toch maar eens de krukaspoelie vervangen, ik heb bijna geen andere keuze meer
alles is al vervangen behalve deze
riem is ook origineel
mvg
Is het niet koppeling van de aircopomp.
Kun je niet zonder aircopomp met korte riem iets proberen??
Is dit het type met het losse dempertje achter de spanner? Dat dempertje gaat ook vaak kapot (busjes slaan dan uit) en rammelt dan ook.
Hallo
heeft de riem wel de juiste lengte en spanning ?
Gerrit
aan de achterkant van de spanner zit een veer deze moet vervangen worden om dit probleem op te lossen
het is wel veel werk om deze veer te vervangen omdat je nergens bij komt regelmatig voorkomende kwaal
Zit er ook een vrijloop op de dynamo?? Als deze vastzit krijg je ook dit euvel..
Denk ook aan vrijlooprol van dynamo.
geen vrijlooprol op dynamo
dat van die veer is ook een mogelijke oorzaak als hij terug binnenkomt zal ik dat eens nazien
volkswagen golf van late negentig jaren met automatische spanner hebben dit probleem ook
ik begin er ook aan te twijfelen of in een ,voor mij onbekend verleden, er geen andere alternator geplaatst is ,of zelfs die vrijlooprol vervangen is door een vaste poelie,
ik heb dit trouwens voorgehad met een scenic van renault die ook datzelfde probleem had en toen was het wel degelijk de vrijlooprol.
mogelijk heeft de citroen dat gehad en hebben ze de alternator vervangen door een met een vaste rol
ga eens via citroen proberen achterhalen welk type er eigentlijk moet opzitten
alvast bedankt
het kan nog even duren ,maar van zodra ik de oplossing heb laat ik het onmiddelijk weten
mvg
jah het is die veer achter die spanrol komt wel vaker voor bij xsara die is dan uitgesleten maar zoals gezegt is et geen leuk werk om te doen je komt nergens bij
16 jaar
Krukaspoelie met vulcanisatie zit niet alleen op de HDI, maar is wel vrij makkelijk te controleren of daar de vulcanisatie van los ligt. Het geluid is echter dan meer een schurend/piepend/knarsend geluid dan rammelen.
Inderdaad veer achter de spanrol,wat ook nog belangrijk is dat de afstelling juist is. Aan de onderzijde zit de afstelrol(een concentrische rol). Daar stel je hem dusdanig mee af dat de veerpanning goed is. Zit volgens mij een gaatje in spanrol waar pennetje doorheen moet kunnen als hij juist afgesteld is.
was wel degelijk de onderste bevestiging van de spanveer
wagen is pas nu terug binnen gewees
onzichtbaar gemonteerd
bij demontage bleek de onderste bus ,intussen volledig weggeslagen , demper vervangen probleem opgelost
heeft wel even geduurd ,is niet zomaar bij te komen
aan allen bedankt
mvg
peter
Hallo,
Ik heb dit zelfde probleem bij een Lancia Zeta 2.1 TD (zelfde motor als Citroen en Peugeot 605 en vele andere). De garage kon het niet vinden en heeft me lang laten doorrijden, krukaspoelie is wel al een keer vernieuwd, maar probleem bleef.
Kan dit de oorzaak zijn van:
- regelmatig kapotte multiriem?
- kapotte dynamo?
- kapotte pomp stuurbekrachtiging?
Dit is namelijk allemaal gebeurd het afgelopen jaar.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar