Ik heb in mijn Morris Minor van 1956 een later ingebouwde temperatuurmeter zitten van SMITHS het is er één met een sensor in de cilinderkop met een normale stroomdraad. Hij werkt echter niet meer. Als ik de auto op het contact zet gaat de meter direct naar de H van HOT. De meter is op de ene kant aangesloten op de plus en de andere draad gaat naar de sensor de meter zit in een metalen frame die vast zit aan de massa. Mijn vraag is ligt het aan de aansluiting of aan de meter of aan de sensor.Wie weet hier een antwoord op?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat zou je zelf kunnen uitzoeken door de draad aan de motorzijde middels een ( variabele) weerstand aan massa te leggen.
Indien de meter dan andere waarden aangeeft, is de oorzaak duidelijk.
Het kan ook nog zo zijn dat de draad doorgesleten is en ergens tegen massa aan ligt...
Sorry voor de late reactie, kon door omstandigheden niet eerder reageren. Heb de voeler vervangen nu werkt het goed.
Bedankt voor de reactie's
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Classic Cars Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar