Ik heb een compresietest uitgevoerd bij deze auto van links naar rechts. Met warme motor. En de bougie van de 1e cilinder is een beetje bruin verkleurd op het keramiek de andere bougie zijn goed ik heb ze 5 maand geleden vervangen. De compressie van links naar rechts is 13,1 / 12,3 en 12,1 de vraag is zijn dit goede waardes en waarom verkleurt de 1e bougie en de rest niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In principe weinig mis mee, maar wat is de klacht behalve de bougiekleur?
Die compressiewaarden lijken me wel in orde voor een driecilindertje met turbo.
Bougie heb ik niet direkt een verklaring voor, maar waarom deze testjes en inspecties, zijn er klachten?
Ik hed deze test gedaan omdat de distributieketting vervangen moet worden en dat is behoorlijk duur. Ik wilde even weten in wat voor conditie de motor was maar die is dan gelukkig in orde en dan is het de dure reparatie nog wel waard. En de bougie dat viel me nu op. Wat me verder nog opvalt is dat de auto naar uitlaatgas stinkt bij koude motor en dat komt uit de richting van de turbo lijkt het wel. Bij warme motor is het weg.
1 jaar
Je ruikt de uitlaat gas onder de motorkap
1 jaar
Uitlaatgassen kunnen lekken bij spruitstuk, spruitstuk naar uitlaat en EGR.....
Oke bedankt morgen gaat die toch naar de garage dan kunnen ze er naar kijken
1 jaar
De auto is terug van de garage en hij rijd uitstekend met de nieuwe distributie ketting. Ze kunnen alleen niet vinden waar de uitlaat gas onder de motorkap vandaan komt. Alles is gecontroleerd. Ik heb het vanmorgen nog gekeken maar je ruikt het nog steeds moet toch ergens vandaan komen. En hij is er 3 week geleden gewoon mee door de apk gekomen.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Dacia LOGAN of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar