Hallo allemaal.
Het autootje van mijn vrouw (Cuore uit '92) "remt" de laatste tijd erg af.
Remmen zijn allemaal gedemonteerd en schoongemaakt.
Met de wielen los, draaien ze zonder enige tegenstand.
Wél brandt het lampje van de handrem, maar deze brandt ook terwijl de wielen vrij draaien.
Na een stukje rijden voelen de wielen, remschijven en remtrommels niet warm aan.
Iemand enig idee?
Kan de auto afremmen op de homokineet?
Met maximale stuuruitslag, wil ie nog wel eens over de zijkant van de band rollen. (schokkerig)
Groeten Daniel
Ook zoek ik nog gebruikte verdelerkap/rotor/bougiekabelset, deze zijn moeilijk te vinden.
Gebruikt i.v.m. laatste keer opknappen vóór definitief einde verhaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat stuuruitslag probleem is mij bekend heb zelf zo eentje in de familie gehad.maar als je gereden hebt en stapt dan uit kun je dan zo makkelijk de wagen op en neer duwen??
Hoi Robby.
Als ik gereden heb, maar ook als ie een tijdje stil heb gestaan, dan lijkt het net of de handrem er nog iets op staat.
Hij is wel heen en weer te duwen, maar zwaarder dan normaal, net of de auto een keer zo zwaar is zeg maar.
13 jaar
dan krik je een voor een de wielen op en kijk je bij welk wiel dit zich voordoet
13 jaar
Zet de handrem dan eens NIET op als hij stilstaat zodat je weet dat dat het probleem is. Zet hem gewoon in versnelling maar vergeet dan natuurlijk niet dat je de koppeling moet intrappen als je start!!! Je zou eigenlijk altijd de koppeling moeten intrappen als je start maar niet iedereen doet dit!
Dat het lichtje van uw handrem blijft branden is waarschijnlijk dat er te weinig remolie in uw potje zit!
Nu is het wel zo dat als er te weinig olie in uw rempotje zit dit meestal een aanduiding is dat uw remblokken dunner geworden zijn en dus meestal bijna versleten. Eerst even kijken want anders doe je er nu remolie bij en als je een paar maanden daarna de remblokken dan toch moet vervangen moet je er terug olie uittrekken.
13 jaar
Handrem staat ALTIJD af, alleen op schuine hellingen niet.
Starten doet ze in de versnelling.
Remolieniveau is gecheckt en bijna op max.
Remblokjes zijn nog 5 mm.
13 jaar
en je rempedaal voelt normaal aan, staat niet hopger dan normaal? maar volg Robby #4 zijn advies eens op dan weten we meer!!!
En h oor je een gezoem of ander geluid dat je vroeger niet hoorde? Anders misschien een wielager dat stuk aan het gaan is!
13 jaar
Rempedaal voelt normaal, geen gezoem of gebrom te horen tijdens het rijden.
Zal hem vanavond op de krik zetten om te kijken welk wiel.
Volgens mij was het het linker voorwiel.
Er zijn homokineetreparatiesets in de omloop.
Komen die altijd per wiel of per 2?
13 jaar
ja maar die homokineet is de oorzaak niet, dat gaat gewoon per stuk
Moest het de homokineet zijn zou je tijdens het afdraaien wel geklop horen en voelen! Moest die versleten zijn steek je gewoon een volldedige 2° hands aandrijfas!
13 jaar
als het het linker voorwiel is kun je je handrem alvast uitsluiten[quote=Danny_Sardo]Rempedaal voelt normaal, geen gezoem of gebrom te horen tijdens het rijden.
Zal hem vanavond op de krik zetten om te kijken welk wiel.
Volgens mij was het het linker voorwiel.
Er zijn homokineetreparatiesets in de omloop.
Komen die altijd per wiel of per 2?[/quote]
13 jaar
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met remsysteem Applause. Mijn ervaring is dat als het lampje brand er te weinig remolie in zit en als dit is bijgevuld en het lampje weer gaat branden er een lekkage is, kan niet anders. Of de handrem staat te strak afgesteld.
13 jaar
[quote=Frans P.]Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met remsysteem Applause. Mijn ervaring is dat als het lampje brand er te weinig remolie in zit en als dit is bijgevuld en het lampje weer gaat branden er een lekkage is, kan niet anders. Of de handrem staat te strak afgesteld.[/quote]
Het gaat hier over de voorwielen dus ik denkt het niet!
13 jaar
[quote=ovi][quote=Frans P.]Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met remsysteem Applause. Mijn ervaring is dat als het lampje brand er te weinig remolie in zit en als dit is bijgevuld en het lampje weer gaat branden er een lekkage is, kan niet anders. Of de handrem staat te strak afgesteld.[/quote]
Het gaat hier over de voorwielen dus ik denkt het niet![/quote]
O, ja, dan houden we het remsysteem wat niet goed is. Als lampje blijft branden. Het hoeft maar iets, bijna niet merkbaar, te lekken en het blijft branden.
13 jaar
Ik lees nergens dat Danny een lek heeft!
13 jaar
[quote=Danny_Sardo]Wél brandt het lampje van de handrem, maar deze brandt ook terwijl de wielen vrij draaien.[/quote]
Het lampje blijft branden als de handrem af staat?
Dan is er iets met het systeem.
Ik heb weken gereden met een brandend lampje, later stekker er uit gehaald.
Ik moest toen een héél klein beetje remvloeistof bijvullen over deze weken.
Ik bedoel te zeggen dat bij de minste geringste lekkage het lampje blijft branden en er dus iets is met het systeem. Als het lampje niet brand bij losse handrem is mijn opmerking niet aan de orde.
13 jaar
Danny heb je robby #4 zijn optie al geprobeerd? op die manier kun je toch wat dichter bij de oplossing komen.
Als je weet waar het probleem zich voor doet(voor,achter,links of rechts) kun je daar verder gaan kijken.
Check dan ook even of er niet een remzuiger blijft hangen of dat er een remslang gedeeltelijk verstopt zit.
Succes
Ik denk dat Danny het opgegeven heeft!
13 jaar
Jammer, er is niets mooiers als iets lukt.
13 jaar
Ik denk (weet het haast zeker)dat jullie verkeerd zoeken en het geen rem is welke blijft hangen maar de oorzaak ligt in het inhouden/achter blijven van de motor.Belangrijk om mee te beginnen is de klepspeling.Af te stellen bij hete motor.Goede en niet lekkende vacuumslangen en op de juiste plaats gemonteerd, maar dat verandert niet vanzelf.Het grootste probleem en voor mij voor 99% de oorzaak is de carburateur, welke electronisch geregeld wordt. Eigenlijk is deze alleen maar door een goede dealer af te stellen.Begin er zelf NIET aan, want dan komt het echt nooit meer goed en is eventueel de dealer ook niet blij meer.Helaas, maar het zij zo.Trouwens hoe is de koude start??
[quote=Vutter1]Ik denk (weet het haast zeker)dat jullie verkeerd zoeken en het geen rem is welke blijft hangen maar de oorzaak ligt in het inhouden/achter blijven van de motor.Belangrijk om mee te beginnen is de klepspeling.Af te stellen bij hete motor.Goede en niet lekkende vacuumslangen en op de juiste plaats gemonteerd, maar dat verandert niet vanzelf.Het grootste probleem en voor mij voor 99% de oorzaak is de carburateur, welke electronisch geregeld wordt. Eigenlijk is deze alleen maar door een goede dealer af te stellen.Begin er zelf NIET aan, want dan komt het echt nooit meer goed en is eventueel de dealer ook niet blij meer.Helaas, maar het zij zo.Trouwens hoe is de koude start??[/quote]
Hoe verklaar je dan het verhaal in#3
Yep, ik gok nog altijd op een rollager maar ik vermoed dat we het nooit gaan weten aangezien we onze vriend hier niet meer horen en we dus enkel tegen elkaar wat kunnen l...en over wat het nu wel zou kunnen zijn!(lol)
13 jaar
Mannen!
Allemaal heel erg bedankt voor alle antwoorden.
Ik schaam me diep dat ik me niet afgemeld heb.
Mijn nederige excuses hiervoor.
We zijn een andere auto tegen gekomen en hebben toen hals over kop besloten om van de Cuore afscheid te nemen.
Deze heeft intussen als orgaandonor zijn laatste dagen voortgezet.
11 jaar
Verdorie!
Nu zullen we het nooit weten!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar