close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore : Cuore 1991 U9

Heb vandaag de koppelingsplaat en de drukgroep van deze auto vervangen.
Na enige problemem met de aandrijfassen zit alles nu goed op zijn plaats.
Motor loopt stationnair goed,wanneer je bij stilstand even met het gas speelt
gaat het toerental normaal omhoog en omlaag.
MAAR waneer je gaat rijden,wil het toerental niet omhoog en is de snelheid
niet veel hoger dan 15 -20 km.
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
Graag zo snel mogelijk raad,want ik heb de auto echt nodig.
Bij voorbaat mijn dank.

Geplaatst door

adriaan (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je al gekeken of de gasklep helemaal open gaat als je gas geeft.
kan zijn dat het gas niet helemaal open gaat door dat de gaskabel teslap staat.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

komt de koppeling wel vrij?
Misschien staat de kabel te strak

Wauter 0
badge

18 jaar

[quote=jan T]heb je al gekeken of de gasklep helemaal open gaat als je gas geeft.
kan zijn dat het gas niet helemaal open gaat door dat de gaskabel teslap staat.
groetjes jan.[/quote]
jan,
hartelijk dank voor je reaktie,maar dat was het niet.
heb naar aanleiding van andere berichten over hetzelfde probleem
de groene draden aan de massa gelegd en hij gaat weer als de brandweer

adriaan 0

18 jaar

[quote=Wauter]komt de koppeling wel vrij?
Misschien staat de kabel te strak[/quote]
wauter,
Bedankt voor je reaktie,maar dat was het niet.
Heb de groene draden van de carburateur aan massa gelegd en het is in orde.
Vraag mij alleen af,waarom het nu wel werkt en waarvoor die draden bedoeld zijn .
Tevens heeft hij nog steeds hetzelfde probleem,dat is waaneer hij koud is
zeer sterk inhoudt, wat over gaat wanneer hij warm is.
Adriaan

adriaan 0

18 jaar

Er zit een electronisch geregelde carburateur op. Dit was nodig voor de U9 die op je kentekenbewijs staat (milieu/typegoedkeuring). Echter was Daihatsu het enigste merk met een U9 in combinatie met een carburateur, de rest heeft al injectie. Helemaal probleemloos is dit niet. Blader maar eens door de topics die over inhouden gaan.

Wauter 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.