Daihatsu Cuore : Cuore 1991 U9

Heb vandaag de koppelingsplaat en de drukgroep van deze auto vervangen.
Na enige problemem met de aandrijfassen zit alles nu goed op zijn plaats.
Motor loopt stationnair goed,wanneer je bij stilstand even met het gas speelt
gaat het toerental normaal omhoog en omlaag.
MAAR waneer je gaat rijden,wil het toerental niet omhoog en is de snelheid
niet veel hoger dan 15 -20 km.
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
Graag zo snel mogelijk raad,want ik heb de auto echt nodig.
Bij voorbaat mijn dank.

adriaan

Geplaatst door adriaan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

heb je al gekeken of de gasklep helemaal open gaat als je gas geeft.
kan zijn dat het gas niet helemaal open gaat door dat de gaskabel teslap staat.
groetjes jan.

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

komt de koppeling wel vrij?
Misschien staat de kabel te strak

adriaan (0), 17 jaar geleden

[quote=jan T]heb je al gekeken of de gasklep helemaal open gaat als je gas geeft.
kan zijn dat het gas niet helemaal open gaat door dat de gaskabel teslap staat.
groetjes jan.[/quote]
jan,
hartelijk dank voor je reaktie,maar dat was het niet.
heb naar aanleiding van andere berichten over hetzelfde probleem
de groene draden aan de massa gelegd en hij gaat weer als de brandweer

adriaan (0), 17 jaar geleden

[quote=Wauter]komt de koppeling wel vrij?
Misschien staat de kabel te strak[/quote]
wauter,
Bedankt voor je reaktie,maar dat was het niet.
Heb de groene draden van de carburateur aan massa gelegd en het is in orde.
Vraag mij alleen af,waarom het nu wel werkt en waarvoor die draden bedoeld zijn .
Tevens heeft hij nog steeds hetzelfde probleem,dat is waaneer hij koud is
zeer sterk inhoudt, wat over gaat wanneer hij warm is.
Adriaan

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Er zit een electronisch geregelde carburateur op. Dit was nodig voor de U9 die op je kentekenbewijs staat (milieu/typegoedkeuring). Echter was Daihatsu het enigste merk met een U9 in combinatie met een carburateur, de rest heeft al injectie. Helemaal probleemloos is dit niet. Blader maar eens door de topics die over inhouden gaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.