close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: cuore 850ts slaat spontaan af

Bouwjaar: 1990

Hallo,mijn cuore 850TS 3 cilinder lambdageregeld slaat spontaan af als ik een stukje gereden heb,dan begint die in te houden en slaat vervolgens af.
Als je hem weer opnieuw start pakt die weer gewoon aan en kun je weer een stuk rijden en soms gaat het een lange tijd goed.
Vaak slaat de motor af na een afstand van 2 km na vertrek met een koude motor.
Heb de motor ook al eens stationair warm laten draaien tot de ventilator aansloeg en niets aan de hand,totdat ik er mee ging rijden en toen kreeg die het probleem ook.
Heb de groene draadjes van de carburateur al eens aan massa gelegd maar dan trekt de auto slecht en houd die in.
Klep zomer/winterstand staat goed,onsteking staat goed,distributie staat goed,luchtfilter is vervangen,CO is goed 0.4 % stationair.
Auto start altijd direct en accelereert prima alleen loopt die soms een beetje schokkerig,maar dat schijnt normaal te zijn met die modellen.
Ik zelf denk dat het aan de ontsteking ligt maar hopelijk leest dit iemand die er verstand van heeft.
Probleem is volgens mij begonnen naar vervanging koppeling waarbij de motor uitgebouwd is geweest,maar alles is goed aangeloten en er zitten nergens knikken in de leidingen ofzo.
Wie owie weet het.......

Geplaatst door

r.slaghuis (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Benzinefilter? Links achter onder auto, voor l.achterwiel.

gosse3817 0
badge

18 jaar

Slechte contacten. Check ook de massaverbinding. Eventueel lampje aansluiten tussen massa en bijv. plus bobine. Lampje in auto zichtbaar neerleggen en bij storing checken of lampje uit is gegaan. Zo kun je meerder zaken nalopen.

hoogfrequent 0

18 jaar

Stationaire solenoid vervangen, klemmen vaker als ze warm worden waardoor ze niet goed meer regelen. Komt veel voor bij l201

Butchie 0
badge

18 jaar

Zinvolle wenken zijn tevens:
Controleer of uw oliepijl niet tehoog is (teveel olie wordt de carburateur ingespoten en doet de motor afslaan). Dan motor is naderhand meestal gewoon weer te starten.
Ook carterdruk stuwd de motorolie omhoog. Verwijder bij draaiende motor de vuldop en controleer of er sprake is van carterdruk. Is dat het geval dan een goede garage zoeken om het probleem aan te pakken.
Met name de Cuores van na 2003 zijn meer en meer electronisch geregeld. Afwijkingen in de configuratie moet door deskundigen gebeuren.

Succes

Bij mijn Charade 3cil uit 1987 (inmiddels verkocht) zat in de vacuumleiding tussen carb en olievuldop een gekalibreerde opening (vernauwing). Als zo'n slang vervangen wordt of op een ander plek komt vanwege uitbouwen etc. ontregel je de boel. Er kan dan olie vanuit de olievuldop aangezogen worden. Misschien is dit bij de Cuore ook het geval??

hoogfrequent 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.