Hallo mensen ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen met het volgende probleem: als ik de cuore start dan loopt hij goed gestationeerd met een koude motor is er ook niks aan de hand
maar zodra hij warm word stottert hij als ik gas geef. en ik voel dat hij zich ook inhoud .maar dan loopt hij weer goed en dan naar een paar minuten begint hij weer te bokken en te stotteren maar als ik het gas op dezelfde positie hou dan loopt hij aardig goed. en als ik het gas diep intrap begint hij weer te stotteren en te doen .iemand enig idee wat het kan zijn??? ik hoor het graag
Met Vriendelijke Groet, erik-cuore
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactpunten vervangen, geven altijd gemakkelijk dit soort problemen en zijn toch niet duur. Wel laten doen door een professional; deze moeten nauwkeurig afgesteld worden!
ok iniedergeval bedankt voor het advies iemand nog meer ideeen?? want als dat het probleem niet is waar kan het dan nog meer zijn ik denk zelf dat het niet aan teweinig benzine ligt
want als dat zo is moet hij toch al moeite hebben met gasgeven ?? maargoed ik hoor graag meer tip,en advies
Groeten erik
14 jaar
Hey erik,
Ik heb precies hetzelfde met mijn cuore van het zelfde bouwjaar.
vooral als ik thuis kom en ga na 10 minuten weer weg (als de motor nog warm is)
dan stottert hij erg.
1 keer ging het helemaal niet meer en had ik de anwb gebelt.
zelfs hij wist niet precies wat het was.
misschien ligt het aan de caberateur of de brandstoffilter zei die vent van anwb.
maar dag erna was het gewoon starten en rijden ik heb nog niets schoon laten maken of laten vervangen.
Groetjes randy
d
14 jaar
Mijn Cuore uit '93 heeft een dergelijk probleem.
Als hij warm is en vijf minuten stil staat, wil hij niet meer starten.
Als hij een kwartier staat, start hij wel.
Erg lastig als je even snel de winkel in en uit gaat, of bij het tanken ( ik heb hem wat keren bij de pomp weg geduwd om hem te laten afkoelen ),
Ik heb aan het stangetje dat de chokeklep bedient een touwtje gemaakt, dat door een fietsbuitenkabel naar de ,,kabine "loopt.
Als Krelis n u weer niet wil starten, dan trek ik met het touwte de choke open, en lukt het wel.
Wat er precies met de choke aan de hand is weet ik niet, als de motor eenmaal loopt, blijft hij ook zonder dat touwtje open.
Overigens loopt hij nog steeds 1:19, dus zal het verder wel goed zitten.
JJ
14 jaar
Erik is het de voorvarwarming van de carb. die te veel zijn best doet .kokende carburateur !! De temperatuur van de aangevoerde lucht moet handwarm zijn . Er zit in of op het luchtfilter een bimetalen klepje die dat regelt. klep bediening. Contr.! Er waren in het verleden meer auto's met dat soort klachten. Carb. koud blazen bijvoorbeeld. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar