👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Wie weet een oplossing
mijn cuore starte goed als hij koud was dan reed ik van m'n werk naar huis om te eten zo'n 5 min en na een half uur ga ik weer terug en dan wil hij niet aanslaan na bijna de accu leeg te hebben gestart doet hij het heb de bougies vervangen doen dacht ik dat hij het beter deed maar helaas na een week precies hetzelfde en het lijkt wel dat het bij nat weer erger is
sinds vandaag start hij helemaal niet meer weet wat ik er nog aan kan doen???? km stand is 120000
[quote=Vutter1]Klinkt misschien raar maar stel de kleppen eens. Bij hete motor wel te verstaan.Uiteraard dienen bougies,kabels,verdeelkap e.d. ook in orde te zijn en neem ik aan dat de distributie ook op tijd staat (verspringt bij b.v. lekkende waterpomp).Uitgaande van hetgeen je vermeld draait de startmotor wel vlot rond. Of niet???Zijn in principe probleemloze auto's.
Ik hoor het verder wel.
Vutter[/quote]
Mag ik hier even in springen?
Aangezien ik met eenzelfde probleem zit.(ook cuore 1996)
Koud perfect starten (ook bij -20c) maar als hij 5 minuten heeft gelopen start hij een uur lang niet meer.
Wat er aan is gebeurd:
bougiekabels, bougies, en temperatuursensor vervangen.
Kleppen gesteld en reiniger door de benzine gegooid (was bang voor verstopte injectoren die na zouden druppelen).
Probleem blijft hetzelfde.
Iemand nog ideeën?
13 jaar
De informatie om een juiste diagnose te kunnen stellen is op zich wel erg sumier. Wat gebeurt er wel of niet tijdens het starten. B.v. is er een vonk op het moment van starten of krijgt de motor wel brandstof. Als hij niet start,direct de bougies eruit halen en kijken of ze nat zijn. Rij eens even een k.m. of 50 bijvoorkeur op de grote weg en boven 100 km/h en probeer het dan weer. Grote kans dat het probleem dan over is. laat het maar weten.
Vutter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
Klinkt misschien raar maar stel de kleppen eens. Bij hete motor wel te verstaan.Uiteraard dienen bougies,kabels,verdeelkap e.d. ook in orde te zijn en neem ik aan dat de distributie ook op tijd staat (verspringt bij b.v. lekkende waterpomp).Uitgaande van hetgeen je vermeld draait de startmotor wel vlot rond. Of niet???Zijn in principe probleemloze auto's.
Ik hoor het verder wel.
Vutter
13 jaar