close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Cuore: Daihatsu Cuore 1991 Radio kabels (Geen Stroom?!?!)

Bouwjaar: 1991

Goedendag,
na het gezijk van het vacuum systeem zit ik nu met het volgende,
De auto doet het alles is correct aangesloten volgens de platselijke garage,

Nu wil ik een auto Radio inbouwen,
maar als we de kabels doormeten komen we op geen een kabel met stroom,
er is er wel een maar daar zit een Tulp stekkertje aan wat niet is aangesloten maar hier komt heel erg weinig stroom af,
Kan iemand mij helpen?

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/52/img0056yy.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/52/...][img]http://img52.imageshack.us/img52/8904/im...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Geplaatst door

Black_Mage_NL (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen zekering defect?
Je weet zeker dat je de goede kabel hebt?
In de stekker zit een rode kabel dat is de plus
Een zwarte dat is de min tussen deze 2 zou je toch 12v moeten hebben
Dan heb je nog een geschakelde plus kan geel of rood zijn daar komt spanning op testaan als je de auto op contact zet.
Zit de din stekker er nog aan of is het de afdeling knip hier eens knip daar eens.

kaleido 1 6915
badge vip badge

12 jaar

Dus de rode hier op de foto moet de + zijn en de Zwarte op deze foto de min?

De zekering heb ik al vervangen

Black_Mage_NL 0

12 jaar

In de regel zijn rood en geel de plus draden en zwart of bruin de min draden , dus als je meet zou ik als je een multimeter hebt met piepstand de ene pen aan de carroserie en de andere aan de zwarte of bruine , op draad waar hij op piept is de massa.
plus lijkt me duidelijk

kaleido 1 6915
badge vip badge

12 jaar

oke maarjah die kabels op die foto hierboven zijn alles behalven Rood,
Ik heb een rood groene en een rood blauwe,
Zwart is gwn zwart, ook heb ik geen geel,

Black_Mage_NL 0

12 jaar

Oke als je de ene kant van je multimeter op massa zet (carroserie) en de andere 1 voor 1 op de andere draden dan zit er geen plus tussen?
Auto op contact desnoods laten lopen dan moet er een plus zijn , anders zekering of verkeerde stekker.

kaleido 1 6915
badge vip badge

12 jaar

zal ik zo weer eens proberen, alvast bedankt voor de tip

Black_Mage_NL 0

12 jaar

Ik heb eff gekeken en er uitijndelijk 2 gevonden, 1 rode(gaf pas stroom nadat ik de auto een keer had aan gezet) maar blijft nu stroom geven ook als de motor uit is,

En ik heb een blauwe die ook 12v geeft maar enkeld als de auto op contact staat,

ook heb ik er nog een die op de meter 0.01 aangeeft

Zo wat nu :P

Black_Mage_NL 0

12 jaar

Hoezo wat nu?
Massa heb je ook gevonden zwart of bruin?
Rode draad is dus je constante voeding voor je geheugen van de radio en de blauwe is dus je geschakelde plus radio gaat aan als je de auto op contact zet
Vermoedelijk zijn de rest van de draden voor je luidsprekers.
Als de stekker niet rechtstreeks in de radio past even een verloopkabel halen bij halfords of de automaterialenzaak.
Succes.

kaleido 1 6915
badge vip badge

12 jaar

ok ty

Black_Mage_NL 0

12 jaar

ik snap er nu niet meer van

Stekker van de radio
Rood Engine(heb ik op blauw geddaan gaat aan als het contact omdraaid)
Geel Memory ( heb ik aan Rood geddaan Constante Plus)
Zwart Ground (heb ik aan Bruin geddaan Massa)

Steek de stekker in de radio en Bam Zekering er uit,
Wat doe ik fout?
ik snap er niet meer van

Black_Mage_NL 0

12 jaar

Toch nog maar eens opnieuw meten welke draden , constante +12v - geschakelde +12v - en massa zijn.

De zwarte massa ground (van de radio) kun je ook aansluiten op een massa punt van de auto zelf (carrosserie)
Meet op welke draad je constante plus 12v hebt met het contact uit .
meet op welke draad je pas plus 12v hebt als je het contact aan staat .
Zoals hierboven al beschreven is .

in de regel kan er dan niets fout gaan , tenzij de aansluiting van de auto zelf niet meer klopt, of je de verkeerde kabel bundel hebt .

Ik twijfel er aan of je de juiste kabels te pakken hebt ! ! !.

misschien helpt onderstaand schema jou op de juiste weg.
Dit is een staandaard iso connector ,ook als er geen stekker meer in je auto zit moet het toch lukken op deze manier. (meten is weten)
Dus 2 ground (zwart) is de massa .
1 +12v (rood) is de geschakelde plus12v. (via contact aan dus)
3 +12v (geel) is de constante plus .

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/267/iso2.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/267...][img]http://img267.imageshack.us/img267/6031/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

limbra 1540
vip badge

12 jaar

nou ik heb al 1 probleem gevonden maar vind geen oorzaak,

Ik heb de juiste kabelboom want de zpeaker kabelds komen er ook uit, en tevens zijn er geen andere losse kabels meer in de buurt van de radio,
oke als ik Zwart aan sluit op de massa Gebeurt er niets (Logies)
Als ik Rood aansluit op de Geschakelde 12v gebeurt er ook niets
Als ik de gele aansluit op de Permanente 12v, klapt de zekering van de radio eruit,
Sluit ik enkeld Zwart op massa en geel op permanent, dan klapt ook de zekering in de radio,
Sluit ik de Rode aan op de permanente 12 v en de zwarte op de massa gebeurt er niets, voeg ik dan bij de rode de gele toe (Dus Rood en geel same op Permanent) dan klapt ook de zekering in de radio,
IK heb dus het gevoel dat er echt iets niet klopt, want ook ik heb dit probleem nog nooit gehad

Black_Mage_NL 0

12 jaar

Niet gewoon de radio kapot?

Sluit eens gewoon een proeflampje aan tussen de draad die je denkt dat de geschakelde plus is en tussen de draad waarvan je denkt dat die massa is. Als het lampje met contact aan brandt en met contact uit dooft weet je zeker dat je een geschakelde plus draad en een min draad te pakken hebt. Sluit vervolgens alleen deze twee draden even op de radio aan. Als de zekering er weer uitklapt is de radio defect of de zekering te licht (kan ik me niet voorstellen).
Als dit werkt kan je op dezelfde manier de constante plus vinden.

vr.gr. Theo

Ja, haha wilde het net typen, heb de radio van me pa uit de auto getrokken en in mijn auto geddaan, ja hoor werkt perfect, dus de radio (zo nieuw uit doos) is dus verrot, hup terug naar de winkel,, En mensen die me hebben geholpen, Toch bedankt ik heb nu in iedergeval een aude radio aan de praat gekregen in mijn waggie, Hartelijk Bedankt allemaal

Black_Mage_NL 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.