Hallo allemaal!
Wat ben ik aan het doen?:
Ik ben aan de knutsel met mijn 3 cylinder charade. Deze is origineel uitgevoerd met een contactpunt
ontsteking. Zoals de meesten weten wil dit nog wel eens problemen geven en het loopt niet zo
mooi als een electronische ontsteking.
Het doel van mij is om deze contactpuntontsteking te vervangen door een electronische ontsteking.
(Dit heb ik al eens eerder uitgehaald bij een suzuki 4 cylinder en werkt verder prima)
Wat is mijn probleem:
[url=http://imageshack.us][img]http://img112.imageshack.us/img112/6821/...[/img][/url]
Nou heb ik echter een probleem. De 3 cylinder motoren komen maar erg weinig voor. Uit een oude
cuore heb ik de ontstekingselectronica gehaald. Hierbij ook het 3 punt asje. Dit heb ik over gezet
op de oude ontactpunt as nadat ik deze af had gedraait.
Mooi alles compleet. NOT... De verdelerkap van de cuore zit geschroeft en die van de charade geklikt.
Nou dan gebruiken we het kapje van de charade toch gewoon? Helaas... Er zit hoogteverschil in de kap
van de cuore en charade. De cuore heeft een verhoogde rotor om de electronica te beschermen tegen
eventuele hoogspanning overslag.
Uit een 3 cylinder swift met electronische ontsteking heb ik ook een kap en rotor gehaald maar dit is helemaal
niet passend. De rotor is veel te dik en raakt de electronica.
Ik behoud het liefste de verhoogde rotor uit de cuore. Hierbij heb ik dus een verhoogde verdelerkap nodig
welke met een klikverbinding vast zit op het geheel. De ontsteking is een denso. Dit is in zeer veel auto's
gebruikt en de meeste kappen hebben dan ook dezelfde diameter en montage.
Mijn vraag:
Wie weet waar ik een verhoogde 3 cylinder verdeelkap met klikverbinding kan vinden?
Alvast bedankt voor het meedenken!! :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er dan helemaal niemand die een beetje kan en wil meedenken? :(
Groetjes
indien men een oplossing zou hebben, had men jou wel geholpen.. ik denk dat er weinig mensen zijn met zo'n ervaring. gezien het NUT van het ombouwen? om eerlijk te zijn..... ik zie er zelf ook niks in.
Dit heb ik al eens eerder uitgehaald bij een suzuki 4 cylinder en werkt verder prima
QUOTE
contactpunten werken overigens ook prima... indien je ze maar goed afsteld, dan zijn er ook geen problemen.
er zijn ook mensen die pitjes uit een banaan staan te peuteren..... of het nut heeft....? zeg het maar...
paul,
Met contactpunten wordt het ontstekingsmoment bepaald door verdraaien rotor etc. Ook de vervroegingskromme wordt mechanisch bepaald. Het is maar de vraag of de electronica unit uit de Cuore de juiste karakteristieken heeft. Voor nog geen 10 euro heb je een set nieuwe contactpuntjes en als je die goed afstelt heb je weer voor lange tijd een prima vonk. Al die moeite die je doet is leuk en leerzaam maar in principe overbodig en maar de vraag of het goed afgestemd is.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar