Hallo naar wat speurwerk ben ik er nu achter dat de 3 cylinder nu op 2 cylinders loopt.De onsteking klopt gewoon je voelt de vonk ook nog door de kabel gaan.Het is de middelste cylinder die niet meer mee doet.Hoe los ik dit op?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wouter voel je de vonk door de kabel gaan ??
Weet je hoeveel volt hierdoor gaat ?
als je niet naast de auto neer wilt vallen zou ik ze niet meer vasthouden.
Bennie
mss is je bougie wel kaduk..
al vernieuwd?
Remy
18 jaar
Ok weet dat het veel volt is maar neervallen valt toch wel mee. Ok bougies zijn nieuw zou het ook kunnen dat de de vonk gewoon te zwak is?
18 jaar
zou kunnen..
verdelerkap en of verdeler in orde??
zit ook vaak aanslag in of is versleten..
Remy
18 jaar
Ook al nieuw. zal de kleppendeksel er eens afhalen misschien dat er een kleppen te lang open blijven staan.
18 jaar
zijn je kabels wel goed wouter
heb even voor je nagekeken 25000 volt gaat er door als je contactpunten hebt
30.000 volt als je elektronische ontsteking hebt.
is maar dat je het even weet.
Ok ok maar het draait niet zo zeer om de volt maar om de ampere.
18 jaar
Klopt!
Bij een puntenontsteking doet het pijn net als schrikdraad, maar bij een elektronische ontsteking is het levensgevaarlijk.
Gr.
Paul
R = U / I
!! Hier is dan R de weerstand, U de spanning en I de stroomsterkte. !!
Maar natuurlijk kan je ook de spanning en de stroomsterkte uitrekenen, als je maar 2 getallen weet.
Zo is Volt = Ampère X Ohm , oftewel U = I . R
Je kan de stroomsterkte uitrekenen met :
Ampère = Volt : Ohm , oftewel I = U / R
Kortom pak nou die kakel gewoon niet meer vast als je leven je lief is!!!!
18 jaar
Zou het mogelijk zijn dat het probleem in de klepafstelling zit?
18 jaar
ik zou even compressie test laten doen
Wouter, je hebt ook de contactpunten e.d. vervangen las ik, maar heb je er ook aan gedacht deze goed vetvrij te maken en hoe heb je ze afgesteld?
18 jaar
Ok dat is op het moment geen optie.Maar dan zou hij extreem moeten roken toch?
18 jaar
Ze zijn afgesteld op 0.4mm heb ik ergens terug gevonden op het forum. En ja alles is zuiver vetvrij.
18 jaar
Als je contactpunten niet goed afgesteld hebt heb je geen goede primaire vonk.
zijn de 3 nokjes op je rotoras alle 3 goed ?
heb je ze wel afgesteld terwijl hij vol op een nok staat
Ja heb hem vol op een nok afgesteld. Maar als dat niet zo was zou hij dan nog kunnen lopen op 2 cilinders?
18 jaar
het is belangrijk dat je contactpunten goed staan.
Als dit goed kijk dan of je 3 nokjes op je rotor as alle 3 goed zijn
als dit ook goed is moet je gewoon 3 keer een vonk hebben op alle cilinders
Ja ok dat is het probleem ook niet helemaal heb wel een vonk op alle cilinders Maar hij loopt er maar op 2 want kan de middelste bougie kabel er zo afhalen zonder dat er iets verandert.Hij loopt alleen op de 2 buitenste cilinders.
18 jaar
Heb je bij het opzetten van de bougie kabels niet 2 cilinders door elkaar gehaald???
Remy
18 jaar
Zou zomaar kunnen dat je 2 en 3 verkeerd om hebt staan...
krijg je pcies hetzelfde euvel...
Remy
18 jaar
anders moet je gewoon even een compressie test laten doen
dan is je onsteking wel goed.
misschien heb je wel een verbrande klep in die cilinder
Nee heb ze niet omgewisseld want had ze gemerkt.En de 3e bougie kabel ziet er anders uit gedeelte wat op de bougie gaat.En had het probleem al voordat ik er aan begonnen was.anders had ik geen probleem.
18 jaar
Ja vrees ook dat het de kleppen zijn zal zo eens proberen ze af te stellen. Wacht op een voelermaat met de juiste plaatjes.
18 jaar
Het probleem is dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet .De auto is van mijn broertje en anders koopt hij liever iets anders.
18 jaar
Kan ik me voorstellen een charade van 1987 ga je niet veel meer aan uitgeven.
Maar een compressie test is niet veel moeite voor een garage.
en dan weet je wat je er mee moet.
gr. bennie
zo te horen inderdaad een klepje. kleppen stellen bij de dealer is gelukkig neit zo duur. heb het bij mijn turbo diesel laten doen scheelt me een aantal plaatjes kopen. kortom uiteindelijk ben je dan net zo duur uit.
18 jaar
Probleem opgelost auto is naar de sloop.
18 jaar
Zonde!
18 jaar
Nou dat valt wel mee 30000km voor 200 euro!
18 jaar
.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar