close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Charade: loopt op 2 cylinders.

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Hallo naar wat speurwerk ben ik er nu achter dat de 3 cylinder nu op 2 cylinders loopt.De onsteking klopt gewoon je voelt de vonk ook nog door de kabel gaan.Het is de middelste cylinder die niet meer mee doet.Hoe los ik dit op?

Geplaatst door

wouter12323 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wouter voel je de vonk door de kabel gaan ??
Weet je hoeveel volt hierdoor gaat ?
als je niet naast de auto neer wilt vallen zou ik ze niet meer vasthouden.

Bennie

benn32 0
badge

18 jaar

mss is je bougie wel kaduk..
al vernieuwd?


Remy

Mokummer 0

18 jaar

Ok weet dat het veel volt is maar neervallen valt toch wel mee. Ok bougies zijn nieuw zou het ook kunnen dat de de vonk gewoon te zwak is?

wouter12323 0

18 jaar

zou kunnen..
verdelerkap en of verdeler in orde??
zit ook vaak aanslag in of is versleten..

Remy

Mokummer 0

18 jaar

Ook al nieuw. zal de kleppendeksel er eens afhalen misschien dat er een kleppen te lang open blijven staan.

wouter12323 0

18 jaar

zijn je kabels wel goed wouter
heb even voor je nagekeken 25000 volt gaat er door als je contactpunten hebt
30.000 volt als je elektronische ontsteking hebt.

is maar dat je het even weet.

benn32 0
badge

18 jaar

Ok ok maar het draait niet zo zeer om de volt maar om de ampere.

wouter12323 0

18 jaar

Klopt!
Bij een puntenontsteking doet het pijn net als schrikdraad, maar bij een elektronische ontsteking is het levensgevaarlijk.

Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

R = U / I

!! Hier is dan R de weerstand, U de spanning en I de stroomsterkte. !!

Maar natuurlijk kan je ook de spanning en de stroomsterkte uitrekenen, als je maar 2 getallen weet.

Zo is Volt = Ampère X Ohm , oftewel U = I . R

Je kan de stroomsterkte uitrekenen met :

Ampère = Volt : Ohm , oftewel I = U / R

Kortom pak nou die kakel gewoon niet meer vast als je leven je lief is!!!!

gerard1969 0

18 jaar

Zou het mogelijk zijn dat het probleem in de klepafstelling zit?

wouter12323 0

18 jaar

ik zou even compressie test laten doen

benn32 0
badge

18 jaar

Wouter, je hebt ook de contactpunten e.d. vervangen las ik, maar heb je er ook aan gedacht deze goed vetvrij te maken en hoe heb je ze afgesteld?

gerard1969 0

18 jaar

Ok dat is op het moment geen optie.Maar dan zou hij extreem moeten roken toch?

wouter12323 0

18 jaar

Ze zijn afgesteld op 0.4mm heb ik ergens terug gevonden op het forum. En ja alles is zuiver vetvrij.

wouter12323 0

18 jaar

Als je contactpunten niet goed afgesteld hebt heb je geen goede primaire vonk.
zijn de 3 nokjes op je rotoras alle 3 goed ?

benn32 0
badge

18 jaar

heb je ze wel afgesteld terwijl hij vol op een nok staat

benn32 0
badge

18 jaar

Ja heb hem vol op een nok afgesteld. Maar als dat niet zo was zou hij dan nog kunnen lopen op 2 cilinders?

wouter12323 0

18 jaar

het is belangrijk dat je contactpunten goed staan.
Als dit goed kijk dan of je 3 nokjes op je rotor as alle 3 goed zijn
als dit ook goed is moet je gewoon 3 keer een vonk hebben op alle cilinders

benn32 0
badge

18 jaar

Ja ok dat is het probleem ook niet helemaal heb wel een vonk op alle cilinders Maar hij loopt er maar op 2 want kan de middelste bougie kabel er zo afhalen zonder dat er iets verandert.Hij loopt alleen op de 2 buitenste cilinders.

wouter12323 0

18 jaar

Heb je bij het opzetten van de bougie kabels niet 2 cilinders door elkaar gehaald???

Remy

Mokummer 0

18 jaar

Zou zomaar kunnen dat je 2 en 3 verkeerd om hebt staan...
krijg je pcies hetzelfde euvel...

Remy

Mokummer 0

18 jaar

anders moet je gewoon even een compressie test laten doen
dan is je onsteking wel goed.
misschien heb je wel een verbrande klep in die cilinder

benn32 0
badge

18 jaar

Nee heb ze niet omgewisseld want had ze gemerkt.En de 3e bougie kabel ziet er anders uit gedeelte wat op de bougie gaat.En had het probleem al voordat ik er aan begonnen was.anders had ik geen probleem.

wouter12323 0

18 jaar

Ja vrees ook dat het de kleppen zijn zal zo eens proberen ze af te stellen. Wacht op een voelermaat met de juiste plaatjes.

wouter12323 0

18 jaar

Het probleem is dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet .De auto is van mijn broertje en anders koopt hij liever iets anders.

wouter12323 0

18 jaar

Kan ik me voorstellen een charade van 1987 ga je niet veel meer aan uitgeven.
Maar een compressie test is niet veel moeite voor een garage.
en dan weet je wat je er mee moet.

gr. bennie

benn32 0
badge

18 jaar

zo te horen inderdaad een klepje. kleppen stellen bij de dealer is gelukkig neit zo duur. heb het bij mijn turbo diesel laten doen scheelt me een aantal plaatjes kopen. kortom uiteindelijk ben je dan net zo duur uit.

piepbeest 0

18 jaar

Probleem opgelost auto is naar de sloop.

wouter12323 0

18 jaar

Zonde!

hoogfrequent 0

18 jaar

Nou dat valt wel mee 30000km voor 200 euro!

wouter12323 0

18 jaar

.

ice_killer 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.