Mijn zoon is sinds kort in het bezit van een Cuore 850 van 1989. Strakke auto, probleemloos door de apk en altijd netjes zijn beurten gehad. Vorige week heeft hij zijn rijbewijs gehaald en nu blijkt dat zijn Cuore zo'n 1:12 verbuikt. Dit is wel erg hoog naar mijn mening. Een ernstig vervuild luchtfilter is reeds vervangen voordat het probleem van het verbruik aan het licht kwam. De distibutieriem is ook vervangen, verder heb ik er nog niets aan gedaan.
Motortje loopt mooi, start goed en het karretje is pijlsnel in het stadsverkeer. Hij heeft iets meer dan 100.000 km gelopen en is van eerste eigenaar.
Is het een kwestie van ontsteking goed zetten en bougies vervangen of is hier iets meer aan de hand?...... Mogelijk dat een van de forumleden de oplossing heeft.
O ja, mijn zoon zegt (en dat geloof ik hem) normaal te rijden en op tijd over te schakelen, geen scheurneus dus....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wim ja het lijkt me om tebeginnen verstandig om de contactpunten tecontroleren en/of tevervangen hangt af hoe de toestand is.
het zelfde geld voor de bougies.
dan moet natuurlijk de contactpunten nog afgesteld worden op de goede waarden de gegevens heb ik niet voor je maar daar kan je wel voor naar de dealer bellen.
darna moet je de ontsteking afstellen.
groetjes jan.
Na het verbruik zelf maar eens uitgerekend te hebben kwam ik uit op 1:15. Nog te hoog dus maar in ieder geval acceptabel. Ik begin eerst maar eens met een additief om de motor clean te krijgen en dan ga ik bougies vervangen en de ontsteking op tijd zetten. Het ergste leed moet dan geleden zijn.
18 jaar
De klepspeling heeft hier ook invloed op
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar