Daihatsu Cuore: Vacuumklep in luchttoevoer Cuore open of dicht

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 850

Na montage van een nieuwe luchtslang tussen de afdekplaat spruitstuk en luchtfilter gecontroleerd op werking.
Zoals te verwachten gaat de vacuumklep open en laat de verwarmde lucht het luchtfilter in stromen.
Na enkele minuten neemt het stationair toerental af en gaat het motortje heerlijk rustig zoemen.

Bij controle van de vacuumklep bleek deze gewoon open te staan.
Ik heb het idee dat wanneer de motor voldoende op temperatuur is deze klep automatisch gesloten wordt (vacuum weg door ...?)

Wanneer mijn redenatie klopt, hoe kan ik er voorzorgen dat de vacuumregeling van deze luchtinlaatklep goed gaat functioneren.

Ikweetniet

Geplaatst door Ikweetniet (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Jouw redenatie klopt niet. In het luchtfilter zit een temperatuurvoeler die meet de de temperatuur van de aangezogenlucht. En daardoor opent of sluit de klep en komt er dus voorverwarmde lucht of koude buitenlucht in de carburateur.

Hans

hoogfrequent (0), 17 jaar geleden

De temperatuurvoeler is gekoppeld aan een vacuumklep waardoor afhankelijk van de temperatuur wel of geen vacuum wordt doorgelaten. Met dit vacuum wordt de klepstand voor de inlaatlucht bediend. Tenminste, zo werkte dit bij een 1987 Charade.

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Die warmeluchtslang is belangrijk, vooral in de winter.
Je zal de eerste zijn die problemen heeft met die regelaar. Zit de slang erop, gewoon zo laten

Ikweetniet (0), 17 jaar geleden

OK
Te lezen aan de racties kan ik er vanuit gaan dat de klep stom weg zijn werk doet.
Gelukkig maar, een zorg minder.

Jullie allen bedankt voor de respons.

vistuig (0), 17 jaar geleden

Ik heb ook een Daithatsu Cuore uit 03/93 L201 U6, nu is de slang van het spruitstuk naar mijn lucht toevoer kapot. (Ga ik morgen vervangen) Een vriend heeft de zelfde auto alleen een jaar jonger en met mist achterlicht. Maar bij hem ontbrak de kap op het spruit stuk met bijhorende slang naar het lucht toevoer. Kan dit problemen geven als je zo blijft rijden?

Een tweede vraag: er loopt een stroomdraadje van mij accu rechtstreeks naar een bout naast de lambdasonde, deze is alleen nu gebroken. Ik wil hem gaan repareren maar bij mijn vriend was ie helemaal niet aan wezig. Kan iemand vertellen waarom deze stroom draad er zit? Hij is duidelijk later door een monteur later aangelegd.

En wie heeft er site´s waar ik meer info en afstelling kan vinden voor mijn auto. Of een werkplaats handboek online???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.