hallo,
ik heb een applause uit 1997 met net 110000 km op de teller.
het probleem met mijn applause is dat hij erg graag benzine lust gemiddeld 1 op 11 veel zuiniger wil niet snelweg of stads verkeer maakt weinig uit.
ook zit er niet zoveel pit als je zou verwachten en bij 175 km/h wil hij niet harder. het is geen oude trapbak aangezien hij van ouder mensen is geweest en dit is door rdw bevestigd. Ook heb ik het idee dat er de ene keer meer pit in zit dan de andere keer.
ook is het stationaire toerental laatst afgesteld zo rond de 700. De ene keer loopt hij mooi rond de 700 en anders weer hoger.
Er zit een nieuw distibutie riem of onlangs kleppen laten stellen bij dealer, bougies zijn goed, bandenspanning is goed, geen vaste remmen, geen buitensporig olieverbuik, geen bubbels of olie in het koelwater, luchtfilter is schoon.
Kan dit misschien worden veroorzaakt door de beruchte temparatuur sensor????
Wie kan mij hiermee helpen de brandstof kosten worden een beetje te veel zo.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb geen oplosing voor je maar wel een vraag.
Ik heb ook een applause. Eentje uit 2000, met een automaat. Rijd als de brandweer, alleen als de motor en bak koud zijn is het vermogen dramatisch minder. Dit is de eerste 5 minuten ongeveer.
In je titel heb je het over inhouden. Is dit bij koude motor? Is het echt inhouden (stotteren) of is het minder vermogen?
In dat laatse geval kunnen we elkaar een hand geven. Een oplossing heb ik nog niet gevonden. Een monteur zegt dat minder vermogen een beveiliging voor bak en motor is, maar dit betwijfel ik omdat je in sommige geveallen nog langzamer dan en oud wijf weg kan rijden, en het vermogen in snelle veranderingen meer en meer wordt naarmate de motor warmer wordt.
Komt de motor op wat meer toeren >2000rpm dan komt i gelijk los. Ook als i koud is.
Bij warme motor vermogen te over. Verbruik is zo ongeveer 1:13.5 gecombineerd met de mijne (automaat). Overigens net terug uit frankrijk en toen heeft i 1:16 gelopen op de snelweg met volle bepakking.
Dus 1:11 moet wel beter kunnen.
Het varieerend stationair toerental kan idd. duiden op een kapote temp sensor.
Groet,
Raymond
.
17 jaar
Bij mijn applause is het juist anderssom maar ook weer niet altijd.
Hij stottert ook niet maar is volgensmij gewoon niet zo snel al sie zou kunnen zijn. En dat mijn toerental stationair veranderd is niet zo heel veel maar vanavond toen ik naar huis reed toen kwam eerst de choke erop en gaat hij naar iet svan 1500 toeren, een tijdje zakt het langzaam tot een 600 toeren, dit is iets aan de lage kant maar is laatst zo gezet omdat hij erg hoog liep, en als de motor vervolgens goed op temparatuur is dan loopt hij rond de 800 toeren en daar zit nou het probleem.
Als hij rond de 600 toeren draait dan trekt hij als een gek , maar ja ik ga dan dus niet ff planken op de snelweg.
En als hij rond de 800 toeren draait dan trekt hij wel maar minder.
Dus helaas hebben we niet hezelfde probleem en ik hoop dat er iemand is die wel een goede tip heeft.
Ik denk dat ik zowieso binnekort er maar eens een andere temp sensor in ga zetten en kijken of het helpt, die dingen zijnniet zo duur helemaal niet als je het afzet tegenhet extra brandstof verbruik.
groet m[quote=rctkoehler]Ik heb geen oplosing voor je maar wel een vraag.
Ik heb ook een applause. Eentje uit 2000, met een automaat. Rijd als de brandweer, alleen als de motor en bak koud zijn is het vermogen dramatisch minder. Dit is de eerste 5 minuten ongeveer.
In je titel heb je het over inhouden. Is dit bij koude motor? Is het echt inhouden (stotteren) of is het minder vermogen?
In dat laatse geval kunnen we elkaar een hand geven. Een oplossing heb ik nog niet gevonden. Een monteur zegt dat minder vermogen een beveiliging voor bak en motor is, maar dit betwijfel ik omdat je in sommige geveallen nog langzamer dan en oud wijf weg kan rijden, en het vermogen in snelle veranderingen meer en meer wordt naarmate de motor warmer wordt.
Komt de motor op wat meer toeren >2000rpm dan komt i gelijk los. Ook als i koud is.
Bij warme motor vermogen te over. Verbruik is zo ongeveer 1:13.5 gecombineerd met de mijne (automaat). Overigens net terug uit frankrijk en toen heeft i 1:16 gelopen op de snelweg met volle bepakking.
Dus 1:11 moet wel beter kunnen.
Het varieerend stationair toerental kan idd. duiden op een kapote temp sensor.
Groet,
Raymond[/quote]
17 jaar
Ja dat zou best de temp sensor kunnen zijn dat probleem heb ik ook al diverse keren
mee gemaakt, temp sensor zit onder de onsteking
als temp-sensor kapot gaat dan gaat de wagen moeilijk starten en slaat deze af als de motor warm is
Nou is het nog gelukt met die sensor?
Ik heb d'r gisteren 1 gehaald en ga hem zaterdag vervangen. Wel achterlijk duur trouwens zeg.
64eu.
Groet,
Raymond
17 jaar
Je kunt die tempsensor toch uit laten lezen?.
Je gaat nu iets vervangen waarvan je niet weet of dat het is.
Het kan net zo goed in het gasklephuis zitten of dat tie ergens valse lucht trekt.
Gezien de wisselingen in het toerental kan het valse lucht zijn.
Of een lambdawaarde niet deugt.
17 jaar
Dag Primera,
Ik denk dat je de twee hierboven beschreven problemen door elkaar haalt.
Uitlezen v.d. auto geeft geen uitsluitsel over het wel of niet kapot zijn v.d. sensor.
Heb het probleem bij de dealer voor gelegd en zei denken ook direct aan de sensor. Logische stap lijkt me dan.
Groet,
Raymond
17 jaar
Een logische stap?.
Elke sensor is uit te lezen of de weerstand van de sensor.
Maar goed, als de dealer zegt ook de sensor, dan zal dat het wel wezen.
Maar de dealer vervangt de temp sensor zonder te meten dus.
Dan zal het op basis van ervaring zijn.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Applause of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar