Koude motor: Auto houdt regelmatig vreselijk in, blok wil dan niet boven de 2800 toeren komen, alsof de auto in choke blijft hangen. Je hebt dan een flinke rookontwikkeling. Na een kort ritje, als het blok nog niet optimaal warm is, ruik ik combinatie van uitlaatgas en brandstof.
Als motor lekker warm is en je geeft gas, dan merk je dat blok eerst een "dip" geeft en dan pas oppakt. Net alsof je hem teveel brandstof geeft en hem even verzuipt.
Staat de motor niet goed afgesteld of is er ergens een sensor doorgefikt?
Heb auto nu ruim half jaar, afgelopen zomer geen last van gehad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst knippercode laten uitlezen dan weet je wat meer. het zou de temperatuur sensor kunnen zijn.gr leo
Het is een Feroza DX met een carburateur. Bij dealer langs geweest, geen knippercode die uitgelezen kan worden.
19 jaar
dan zou ik maar even kijken in de carburateur of de chokeklep wel open gaat misschien blijft hij hangen ???
19 jaar
Sorry, ik had je even een update moeten geven. Onlangs is ontsteking iets vroeger gezet (dip is weg, motor pakt goed op), bougies nagekeken (stonden erg wijd), carburateur is opengeweest en schoongemaakt. Laatst met heel koud weer deed alles het weer prima.
Bij nat weer wil ik nu nog wel eens eerder genoemde problemen hebben. Zit nog steeds te denken aan een defect bij de automatische choke (sensor o.i.d.?), wil de bougieskabels inspuiten met vochtwerend spul.
Iemand nog andere ideeën of tips?
Volgende stap
19 jaar
Originele bougiekabels monteren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Feroza of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar