close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Daihatsu Charade: kopbout afgebroken

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,
Bij het terugplaatsen van de cilinderkop is een van de kopbouten afgebroken.
Wat is de aangewezen manier om dit op te lossen? Is een helicoil een oplossing?
Alvast bedankt!

Geplaatst door

maxmudroom (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de kop bout afgebroken is dan zul je de kop er af moeten halen en het stuk eruit draaien.
is hij onder aan gebroken dan zul je een linkse tap moeten gebruiken.
als dit goed lukt kan er gewoon een nieuwe in.
moesten er geen nieuwe kopbouten gebruikt worden of geld dat voor deze wagen niet.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

Pech is dat!
De kop moet er inderdaad af en zoals Jan al geschreven heeft de bout eruit draaien.
Wel terug nieuwe koppak dichting steken of al uw werk is voor niks geweest.

ovi 0

14 jaar

Dat van die nieuwe pakking had ik nog niet bedacht, bedankt! Met een linkse tap uitdraaien is idd een goed idee, maar ben bang voor als hij afbreekt. Misschien uitboren en nieuw schroefdraad tappen?

maxmudroom 0

14 jaar

nee gewoon linkse tap gebruiken maar als er nog een stukje uit steekt draai je hem er zo uit hij zal in het geheel niet vast zitten en misschien lukt het nog wel met een schroevendraaier.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

OK dan ga ik het zo proberen. Zal laten weten hoe het afgelopen is!
Bedankt alvast!

maxmudroom 0

14 jaar

als er nog een stukje uitsteekt moer oplassen

en als ie er niet uitsteekt deels een gat in boren en dan met een linkse tap, als je dan geluk hebt komt ie eruit (linksom draaien ;-) )

sjaak10918 0
badge

14 jaar

linkse tap is niks alleen als je een echte grote dikke bout hebt, gaatje erin boren en ridgit uitdraai stift erin slaan

Helaas,eruit draaien met een linkse tap is niet gelukt. De bout ligt eigenlijk te diep, waardoor het moeilijk te zien is en de tap niet lang genoeg is.Zit nu wel een beetje met de handen in het haar (als ik dat had) hoe ik dit op kan lossen. Als iemand ideëen heeft hou ik me van harte aanbevolen.
Overigens, blok uitbouwen en naar een revisiebedrijf brengen,heb ik al verzonnen maar wil ik natuurlijk liever vermijden!

maxmudroom 0

14 jaar

heb je de kop er wel weer afliggen????

Ja, de kop ligt eraf.

maxmudroom 0

14 jaar

gat boren, kaakse torx stistsleutel (imbus) erin tikken. Dan de afgebroken bout eruit draaien.
Had je geen nieuwe bouten (rekbouten) gebruikt of zat er kool/olie aanslag in de bout gaten?

Ruud10657 0
badge

14 jaar

Boor het gaatje wel goed in het midden en doe er alvast wat kruipolie in en laat dat een nachtje staan.

ovi 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.