Daihatsu Charade: Lege accu

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 16v

Hallo,

Een kennis van mij heeft problemen met het laadcircuit van de auto.

Ongeveer 3 weken geleden is de accu vernieuwd.
De auto start soms elke dag goed en vervolgens moet hij 2 dagen achter elkaar aan de lader. Dit is heel wisselvallig!

Van het weekend heb ik het een en ander opgemeten en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn.

De meet gegevens van mijn golf 1 staan er ook bij, omdat ik die bij de tabel had opgeslagen.

Verder gaan de ruitenwissers in versnelde stand ook minder snel als stationair!

Hier de meet gegevens.
[url=http://img524.imageshack.us/i/laadstroom...][img]http://img524.imageshack.us/img524/7984/...[/img][/url]

Kaj

Geplaatst door Kaj (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Charade? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Theo Sparenburg (10), 14 jaar geleden

Lijkt op een defecte dynamo/spanningsregelaar. ( ervan uitgaande dat de bedrading goed is en de aansluitingen schoon). Moet bij iets verhoogd draaiende motor, zonder verder ingeschakelde gebruikers, toch wel tussen de 13 en 14 volt liggen. Laat de dynamo even in ingebouwde toestand testen. Ik neem aan dat het controlelampje van de dynamo wel normaal werkt. (branden bij ingeschakeld contact en uit bij lopende motor).


vr.gr. Theo

Kaj (0), 14 jaar geleden

Theo,

Bedankt voor je response.

De dynamo heb ik al uit elkaar gehad en de afstand van de koolboorstels tot de "rotor" leek groot. Het plaatje van de koolboorstels was een klein beetje te schuiven dus hiermee kon ik de afstand van de koolboorstels dichter bij de as brengen.
De aansluitingen op de dynamo schoon gemaakt.
Het laadstroomcontrole lampje werkt goed en gaat uit.

Hoe is de spanningsregelaar te testen?

Wat kan ik nog meer aan de dynamo in ingebouwde toestand testen?

Gr Kaj.

Hans4040 (335) PRO, 14 jaar geleden

Afstand tussen koolborstels en rotor te groot?
Er hoort helemaal geen afstand te zijn...koolbortsels moeten gewoon tegen de sleepringen aan zitten.

Kaj (0), 14 jaar geleden

Daarom vond ik het ook zo raar dat het leek alsof er een ruimte tussen zat, waardoor ik deze weer tegen de rotor geplaatst heb.

Hoe kan ik de spanningsregelaar controleren/testen?
En waar zit die bij deze auto?

Gr Kaj

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.