p0300 p0301 p0302 p0303 p0304 misfire komt elke keer na 10 km erin. Tussen 70 en 80 km/h 88 graden.
Compressie gemeten, hc test, koelsensor blijft waarde behouden.
Verder zijn de bougie's gewisseld, ignitor, bobine's, kabel ertussen.
Probleem blijft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wel de goede type bougies.en geen beru troep
Hadden eerst NGK bougies gemonteerd, daarna denso bougies gemonteerd, probleem is ± 2.5 maand weg gebleven maar kwam daarna terug. Hebben daarna bougies op ± 0.7mm gesteld waardoor problemen toenamen, nu de bougies op 1.3mm afgesteld en ziedaar het lijkt erop dat de misfire nu wegblijft. Wat de oorzaak is is nu nog niet bekend maar het lijkt erop dat het met het afstellen van de bougies beinvloedbaar is. We gaan nu kijken hoelang het wegblijft. Wordt vervolgd.
Het is hier de professionals afdeling, maar vraag het toch: klepspeling?
Sorry Wouter was niet gemeld maar klepspeling is gecontroleerd.
Moest het vragen he....
Loopt de auto verder wel goed, of kan een verstopte kat eronder zitten?
Iig wel succes met het probleem, die valt niet mee namelijk. Wat zegt de dealer eigenlijk, of werke je daar zelf?
Wouter
Aan het lopen van de motor merk je totaal niets, ook het moment dat het MIL lampje gaat branden is er niets aan het lopen van de motor te herkennen. Het is min of meer op te roepen bij 60 km/u heel langzaam de snelheid op laten lopen tot 80km / u, in dit traject gaat het lampje in 3 van de 4 gevallen branden. Let wel de bougies staan dan afgesteld op de fabriekswaarde van 1.1mm. Nu na het afstellen op 1.3mm is het lampje nog steeds niet gaan branden. Ook zijn er geen pending codes uit te lezen. De importeur van Daihatsu heeft verder geen suggesties meer en wil graag op de hoogte worden gehouden van de voortgang.
ATM
welke type en merk brandstof gebruik je
Wij hebben zelf Amigo (Dit komt van Bran Oil in Zuthpen), we tanken euroloovrij RON95, wat de klant tankt weet ik niet maar door de duur van de storing en de plaatsen waar de klant geweest is (o.a ook Belgie) hebben we de brandstof als mogelijke oorzaak uitgesloten. We hebben niet gecontroleerd of de klant altijd hetzelfde merk tankt.
Wij hebben n.l. een paar onverklaarbare dergelijke storingen gehad, achteraf was er shell v-power getankt, advies gewoon weeer euro 95 tanken en na twee tankbeurten was het weer goed.
Het verschil door de bougieafstand te vergroten houdt in dat de ontsteekspanning hoger moet liggen. Voor een gewenste ontsteking is dit ook geen probleem maar als er tussendoor ongewenste bobinespanningen worden opgewekt (door bijvoorbeeld beinvloeding van bedrading op elkaar) kan deze spanning (omdat ze niet bewust wordt opgewekt) net te laag zijn voor de 1,3 mm afstand maar wel voldoende voor een kleinere elektrode afstand. Ofwel de ontsteking geeft ongewenste pulsen af door EMC beinvloeding. Het is maar een idee. Is er achteraf electronica bijgebouwd waarna probleem is ontstaan? Telefoon? GPS? Radar? (grapje)
18 jaar
Heb je het type met de ontstekingsmodule op de klepdeksel, zo ja probeer deze eens wat hoger te zetten (dmv schijven eronder ofzo), zodat hij minder warm wordt, heb ik al een keer mee gemaakt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Gran Move of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar