vorige/deze week aan kokerbalken gelast met zo'n migmagtigtag etc apparaat. vrijdag vergeten de accuklem los te halen ((deze week wel de klem los gemaakt)) (((hoop gedoe gehad om die tank leeg te krijgen met handpompje en de vulpijp losmaken, blijkt er een bout onder in de tank te zitten,, kost je enkele uren vertraging in het werk)))
nu loopt de motor niet meer constant. Als ik uit de parkeergarage hier de helling neem voel je al dat de motor even inhoudt. neem je een haakse bocht te hard en scherp dan hapert de motor daarna aanhoudend, totdat de auto geen power meer heeft en stil valt en afslaat. ik moet de auto meer dan 10 minuten of zo stilzetten eer ik weer verder kan zonder horten en stoten. Hoe meer drempels in de weg hoe eerder de auto weer hapert.
Zat eerst te denken dat ik misschien toch de ecu heb opgeblazen; de rest van electra werkt wel: lichten, knipperlichten, kachel.
kan ook zijn dat ik na leeg laten lopen benzinetank, die heb gevuld met onzuivere benzine uit jerrycans waar misschien nog enkele druppels ruitenwisservloeistof of druppels motorolie in hebben gezeten.
Iemand enig idee wat het kan zijn??
heb de ecu al geprobeerd te resetten, maar niet goed uitgevoerd (wel lang de accuklemmen tegen elkaar gebonden, maar daarna niet lang stationair laten lopen motor))
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze auto heeft dacht ik nog een los benzinefilter , zit of naast de tank of onder de motorkap op het schutbord.
Misschien vuil .
heb in elk geval de tank nog paar keer gespoeld; zat veel fijn vuil in
krijg die filter unit tegen schutbord niet van zijn slangetjes af, of moeilijk van schutbord. heeft kruipolie/wd40 zin om die wat gangbaar te maken?
1 jaar
Proberen zou ik zeggen.
maar je weet het niet zeker of dat dat kan.......
probleem is voorlopig opgelost
hapert alleen nog maar na te hard genomen bocht
1 jaar
Lijkt me geen vraag iets wat niet los wil dan andere manieren middelen gebruiken .
nieuwe benzinefilter besteld, want na demontage en spoeling benzinefilter, waar een boel vuil uitkwam, begon de motor weer te stotteren na zo'n 66km, das de max. afstand om zonder problemen te rijden
1 jaar
inmiddels gereden met tijdelijk universele benzinefilter, maar het probleem van motor stotteren na zo'n 60-70 km blijft voortduren
auto ruikt ook bij tijd en wijle naar benzine
geen lek bij nieuw geplaatste universele benzinefilter
wat kan er nog fout zijn? verstuivers en zo ja zijn die eenvoudig te demonteren en te reinigen?
1 jaar
Verstuivers zijn niet eenvoudig te demonteren en te reinigen. Je zou eerst nog een additief kunnen proberen (bv van Lindemann: https://shop.dutchperformanceproducts.nl...
probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de benzinetank en met name de benzinepomp
ik kan het telkens oplossen door onder de motorkap in wat slangetjes te blazen die op EFI en het koolstoffilter uitkomen.
Gisteren zo ook gedaan en toen in een ruk 120 km gereden tegen anders 70km
probleem deed zich weer voor nadat ik een dubbele rotonde had genomen; die dubbele combinatie van rechtslinksrechts doen het hem dan en dan sta je na enkele kilometers weer slangetjes door te blazen
en files zijn ook een veroorzaker van die haperende motor: optrekken en tot stilstand komen
dus ik zal een gat in de bodem van de auto boren zodat ik er makkelijk bijkomen
of de tank nog een aantal keren spoelen.
heb er ook verstuiverreiniger in gedaan, dus dat zal altijd helpen, maar dat was niet het probleem omdat het brandstofgebruik normaal is.
bedankt iedereen
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Gran Move of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar