auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Daihatsu Charade: motor loopt warm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

ik heb n daihatsu charade 2001 en hij loopt warm ik heb de termostaat vervangen niks blijft hetzelfde,ik heb koppakking/cylinderkop paking vervangen blijft hetzelde ,ik heb ook nog de cylinderkop vervangen blijft hetzelfde.. water temperatuur sensoren allemaal vervangen blijft hetzelfde radiateur vervangen en waterpomp vervangen niks blijft hetzelfde ,, kan iemand mij helpen hij gooit na een beetje rijden al het water naar buiten via reservoir en borrelt

bij voorbaat dank

Geplaatst door

asen (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaat de koelventilator draaien als hij tussen de 90 en de 100 Graden komt?
Zo niet, dan waarschijnlijk de temp. schakelaar kapot of de fan zelf.

Temperatuurschakelaar testen, stekkers eraf, verbind zijn 2 pennen samen en ook zuiver maken, contact aan, ventilator moet draaien.
Je kan deze ook testen, eruit draaien, in een potje steken met kokend water, testen met een ohm-metertje, wijzer moet bewegen.
Zijn ventilator ook appart testen, rechtreeks spanning op zetten, simpel met 2 kabeltjes, van batt. naar zijn ventilator.
gr.

firedriver 440

10 jaar

Koelsysteem nadien ook goed ontlucht ?

Maikel Voets 0
badge

10 jaar

Ja het koelvin draait als normaal en gooit ook hete lucht als de temp meter op de helft komt

asen 0

10 jaar

Wat ontluchten betreft heb ik niet gedaan want als de koelvin normaal aan en uit gaat op stationair en warme lucht gooit ..is er toch sprake van ontluchting..?

asen 0

10 jaar

Alleen tijdens rijden wordt hij warm
Ik heb m 1 uur lang op stationair laten lopen en hij werkt gewoon normaal temp blijft op de helft en koelvin reageerde ook normaal

asen 0

10 jaar

Al zonder thermostaat geprobeerdt?

Jacob1985 0

10 jaar

Ja heb ook zonder thermostaat geprobeerd dat was mijn eerste stap die ik nam

asen 0

10 jaar

Uit het ontluchtingslangetje op het expansievat komt wel koelvloeistof ?

kaleido 1 7430
badge vip badge

10 jaar

word de kachel van de auto goed warm?

De kachel binnen gooit gewoon hete lucht Alles werkt zoals het hoort vindt ik

Het expansie tankje werkt ook hoe het moet hij neemt zijn KVS en gooit het weer terug als normaal

Als ik m ga rijden zo een 20-30km dan begint hij warm te worden en dan meteen helemáál op rood dan iheeft hij al het Kvs naar expansievat gegooid
Begrijp er niks van

asen 0

10 jaar

Misschien een domme vraag, weet je zeker dat je de juiste koppakking gebruikt hebt? Komen de koelwater kanalen overeen?

Jacob1985 0

10 jaar

Je hebt alles al vernieuwd, wat met het koelsysteem te maken heeft !!??
Zit er wellicht ergens een slang dubbel geknikt? Slang verstopt? Komt er KVS vanuit het retourslangetjes je expansievat in? Circuleert het water, werkt de waterpomp naar behoren.?
Wordt het KVS ook werkelijk heet?

Ralf_Jensen 0
badge

10 jaar

Ja ik heb de juiste koppakking alle twee op elkaar gezet het is gewoon het zelfde allebei

asen 0

10 jaar

Ik denk dat de waterpomp wel naar behoren functioneert want als ik in de radiateur kijkt zie ik het water gewoon stromen

asen 0

10 jaar

Gooit ie ook de koelvloeistof eruit?
worden de koelwaterslangen keihard omdat hij druk opbouwt?

Als dat allebei niet het geval is , wordt ie dan daadwerkelijk te heet of wijkt de temperatuurmeter niet per ongeluk af?

Weet je zeker dat je het system echt goed ontlucht hebt? staat er niet een bel lucht in het thermostaathuis?

Uiteindelijk zou het kunnen dat er een scheurtje in de kop zit, dan blijf je ook problemen houden, ondanks het correct vervangen van de koppakking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.