👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedendag,
Ik heb een probleem met mijn '96 Charade 1,3l. Hij wil namelijk niet starten.
Hoe is het probleem ontstaan?
Ik had eerst een Charade uit '98 met startonderbreking. Hiervan ben ik de laatste reservesleutel kwijt geraakt, en de dealer kon mij niet voor een normaal bedrag helpen (1700 euro om ECU, Immobiliser en sloten te vervangen). Hierop heb ik een andere Charade op de kop getikt, eentje uit '96 zonder immobiliser. Meteen sleutels laten bijmaken, zodat voorgaande mij niet nogmaals kan overkomen.
De nieuwe auto had wel een paar kleine gebreken, maar niets waar niet mee kon worden doorgereden. De oude was helemaal in orde, op het startprobleem na.
Nu had ik dit weekend een lang weekend, dus besloot ik om eens wat dingen over te gaan zetten van de ene naar de andere auto. Eerst getracht de ECU van de '96 in de '98 te plaatsen. Immo losgekoppeld, maar wilde niet aanslaan. Dus werd het tijd voor het grotere werk; alle onderdelen die bij de '96 aan vervanging toe waren van de '98 afhalen, zodat ik weer een perfect wagentje heb voor de komende tijd.
Nu komt echter het grote probleem. Ik heb de ECU weer terug in de '96 geplaatst, maar nu wil deze ook niet meer aanslaan. Alle zekeringen gecontroleerd, allemaal in orde. Startmotor gaat draaien, evenals het blok, maar hij slaat niet aan.
Aangezien dit eerst wel gewoon goed werkte, heb er toch al een aantal maanden in gereden, vraag ik mij af hoe dit kan.
Kan het zo zijn dat de ECU doordat deze eventjes in de '98 heeft gezeten nu ook ineens de verwachting heeft dat hij een Immo nodig heeft? En zo ja, hoe kan ik er weer voor zorgen dat de ECU dat niet meer denkt?
Ook andere ideeën zijn natuurlijk welkom, heb nu namelijk 2 auto's voor de deur staan die het niet meer doen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ecu s zijn onderling niet uitwisselbaar.
Accuspanning er al eens een paar uur af gehaald ?
Accuspanning ligt er nu zo'n 15 uur af, zal het dadelijk weer eens proberen.
Maar ik had begrepen dat de Ecu's onderling uitwisselbaar waren, zolang het eenzelfde motor betrof. Kan het zijn dat ik de ECU hiermee kapot heb gemaakt?
10 jaar
Ik had gisteren geen tijd om het te testen, maar net even de accu weer aangesloten, en hij wilde nog steeds niet aanslaan. ECU is meer dan 48 uur van de stroom af geweest.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Charade of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar