Ik heb geconstateerd dat de rubbers van mijn cuore L251 scheuren vertonen.
De wagen heeft last van dreunen vanuit de achterkant. De rubbers zijn echter bij de apk deze week niet afgekeurd. Mijn vermoeden is echter dat dit wel een oorzaak kan zijn.
Kan iemand dit bevestigen?
De eerste foto is de bestuurderskant.
[url=http://postimg.org/image/55q60g6cf/][img]http://s27.postimg.org/55q60g6cf/IMG_037...[/img][/url]
De tweede foto is de bijrijderskant.
[url=http://postimg.org/image/upsg6vrq7/][img]http://s27.postimg.org/upsg6vrq7/IMG_037...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja , als de vulkanisatie niet volledig los is of doorgescheurd is het geen afkeur.
Maar het kan al wel zo ernstig zijn dat er al klachten op treden, demping is natuurlijk wel grotendeels verdwenen.
Ze zijn al zo slecht dat ik ze zowiezo zou vervangen ongeacht wat.
Nog maar een extra foto gemaakt. Ik vond de scheur niet heel duidelijk zichtbaar. Hij zit echt in het deel wat in de arm zit.
[url=http://postimg.org/image/6cv264d8j/][img]http://s13.postimg.org/6cv264d8j/IMG_038...[/img][/url]
Vond het al vreemd dat de garage zei dat vervangen niet nodig zou zijn. Ik weet inmiddels dat ik ze via de dealer kan verkrijgen. Weet er iemand of er voordeligere alternatieven bestaan voor de cuore?
10 jaar
Je bedoeld aftermarket/imitatie rubbers ?
Zoja , een automaterialen zaak kan je daar vast een antwoord op geven.
Die hebben er geen. Vandaar mijn vraag naar eventuele alternatieven
10 jaar
Voor wat het waard is; de autosloop ..?!?! En als je dit niet wil >> de dealer.
Die opties zijn er inderdaad beide. Op de sloop heb ik een complete aandrijfas voor ongeveer het geld wat ik betaal de 2 rubbers. De importeur heeft ze helaas niet op voorraad dus ze moeten hoe dan ook uit Japan komen.
Maar heb denk ik zelf net iets meer vertrouwen in een nieuwe rubber. De wiellager achter is bij deze al een keer vervangen en kan dus nog wel even mee. Bij een sloop as weet je het maar nooit.
Zou ik het beste de hele as kunnen uitbouwen? Of zou de 2 bouten loshalen waarmee de rubbers vastzitten al voldoende zijn? Ik zal dit alles bij een Dhz garage op een brug gaan uitvoeren. En heeft iemand enig idee of de rubbers erin geperst dienen te worden, en of dit aan de auto kan?
10 jaar
Rubbers zijn besteld. Ik hou jullie op de hoogte.
10 jaar
Ga ze niet meer vervangen, de wagen gaat de deur uit wegens het extreme olieverbruik vermeld in een ander topic.
10 jaar
rreiniers,
als je wilt reageren op een bericht, schrijf dan jou antwoord in het witte vlak hieronder "Antwoord direct" en klik 1x op verzenden....niet op citeren.
Voorgaande berichten hebben we al gelezen en dat hoeft niet 2x.
mvg.
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar