auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat 500 2010: bij motor starten gaat direct de koelven aan

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 169A4000, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 51

ik heb m pas nu bij het starten van de motor slaat direct de koelven aan ,ik heb gelezen dat dat aan de drukschakelaar ligt in de airco leiding die heeft 3 draden en 1 is voor inschakelen van de ven als deze warm word
dus ik de oude los gehaald de stekker en de ven stopt gelijk dus ik denk dat is het komt vaker voor dat deze schakelaar kapot gaat ,dus ik bij autodoc een nieuwe besteld
erop gezet maar nu start de auto helemaal niet,als ik de stekker los haal start hij wel
fiat dealer gebeld en volgens hen zo het kunnen dat ik de verkeerde heb gekocht maar hij kwam wel naar boven als passend weet iemand misschien een oplossing

Geplaatst door

wim19641964 (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staat de airco niet gewoon aan ?

Autodoc , de zoveelste met ellende besteld bij autodoc.
Er zit ook een relais in het systeem.
Als de weerstand in de afdekkap van de ventilator defect is gaat deze ook uit veiligheid aan.
Als er te weinig koelvloeistof in het systeem zit gebeurt het ook .
Sensor heb ik nog niet vaak defect gezien.
Begin eens met meten en controleren van opgegeven componenten.

Hallo ,met de weerstand in de afdekkap bedoel je daar de stekker die boven in de vin gaat aan de bovenkant van de radiateur?ik heb deze los getrokken en er zit i.d een groene weerstand in die stekker heb hem los gelaten en gestart ook nu gaat de vin direct aan ik denk toch dat het de drukschakelaar van de airco is want als ik hem start met de oude drukschakelaar dan slaat vin gelijk aan maar haal ik de stekker los die erop zit stopt de vin direct ik denk dat ik de verkeerde drukschakeaar gekregen heb dus heb nu een andere besteld et dezelfde oem nummers de autodoc stekker is retour dus ff afwachten alvastbedankt voor de reacties

wim19641964 0

1 jaar

Nieuwe drukschakelaar auto start nu wel maar de vin gaat gewoon weer aan maar dit is niet normaal toch bij een koude motor?
Ik hoorde nog iemand zeggen de weerstand in de afdekkap is dat waar die grote stekker met 2 draden in het huis van de koelvin zit als ik die stekker los maak zit er een groen Blokje met draad eromheen in is dat die weerstand?en zoja hoe meet ik die door?ik heb de stekker wel los getrokken maar hij blijft gewoon doordraaien de vin dus de stekker met die weerstand hè

wim19641964 0

1 jaar

Heb weerstand gevonden en eruit gehaald motor gestart de vin gaat gewoon aan betekend dat dan dat die weerstand kapot is want die zou m als hij her zou doen uit moeten schakelen ?

wim19641964 0

1 jaar

Deze weerstand reageerd op de temperatuur van de lucht die er langs komt .
Zo gauw er een storing in je motor of koelsysteem zit gaat de vin uit veiligheid aan .
Je hebt de auto nog niet uitgelezen ?

Nee ,maar alles wijst er wel op wat jij zij heb zelf ook zitten zoeken maar de symptomen kloppen hij blijft hard draaien in 1 stand en blijken gevoelig te zijn gaan best vaak stuk had ook nog wat gevonden om m door te meten met ohm meter op x100 zetten en dan een pennetje op het ene en een pennetje op de ander contact dan zou je hem trug moeten zien lopen de waarden van de weerstand geeft hij 0l aan of 1 dan is tie stuk ik heb echter geen meter bij me maar heb de gok gewaagd en een nieuwe besteld voor 19 euro maar ik denk dat je goed zit!

wim19641964 0

1 jaar

Heb net meter geleend op ohm gezet 200 ohm 1 op de ene kant van de stekker andere pin op andere dan krijg ik 8.0 dan loopt hij gelijk trug naar 1.0 is tie dan goed?

wim19641964 0

1 jaar

Bij 0L of 1 is er sprake van een oneindig hoge weerstand en is hij defect dus hij gaat wel van 8.0 maar wel naar 1 in paar seconden dus toch defect nee ik aan weet jij dat kaleido?

wim19641964 0

1 jaar

Nou dat was het ook niet de weerstand was toch goed blijft erweinig over heb de relais eruit getrokken een grote toen begon de ven langzamer te lopen en toen het kleine relais eruit toen stopte de ven maar ik neem aan dat die relais goed zijn ik zou nu niet meer weten waar het aanleg iemand een idee ??

wim19641964 0

1 jaar

wat ook misschien kan is dat de oude eigenaar heeft er een nieuwe airco in laten zetten dat de druk te hoog is das het enige nog wat ik kan bedenken dan zou de fan terecht aangaan maar kan je dat zelf nagaan? of ben je dan weer van een garage afhankelijk

wim19641964 0

1 jaar

Als je de airco aan zet werkt deze dan wel ?

De vraag is al eerder min of meer gesteld, maar gaat de vin ook meteen draaien wanneer de airco uit staat? Als dat zo is, zou je em dan eerst niet eens uitlezen en wat meetwaarden bekijken, dit wordt allemaal wel en hoop gegok zo.

Ja de airco werkt goed ijskoud
Maar zou dat het kunnen zijn dat de druk te hoog is e de drukschakelaar zen werk gewoon doet

wim19641964 0

1 jaar

Ja de vin gaat ook draaien als de airco uitstaat de enige manier dat de fan stopt is de stekker uit de drukschakelaar halen of de relais eruit dus die doen het ook dus kom je toch bij de drukschakelaar uit enige wat misschien nog kan is de bedrading vanaf de drukschakelaar maar omdat helemaal na tegaan zie ik niet zo zitten dan blijft tie maar draaien

wim19641964 0

1 jaar

Kan niet echt veel teveel in zitten dan valt de airco zo wie zo uit.

Nou alles gecheckt leg 99.9 procent bij die drukschakelaar als ik de stekker daarvan loshalen kapt de fan meteen de rest van de fan is ok de relais de weerstand dat hij aanslaat komt echt ergens van die drukschakelaar nou zou het de bedrading nog kunnen wezen dat deze verkeerd is aangesloten naar de stekker op de drukschakelaar heb de bedrading vanaf de stekker tot waar deze de auto ingaat bloot gelegd er zitten dus al 3 nieuwe draden tussen het energieverbruik wat nu nog zou kunnen is dat de draadboom uit de auto 1 andere kleur als de stekker heeft misschien zit dus de stekker verkeerd aangesloten of de draad is 2x gesoldeerd zou het kunnen dat de fan hierdoor aangaat dat die soldeer werkt als weerstand ?iemand een idee?

wim19641964 0

1 jaar

Heb de bedrading schema's opgezocht van de airco daar zag ik dat 3 draden van de druksensor een blok ingaan de powertrain control module daarop zit ook de motortemperatuur sencor op zou het kunnen als die sensor kapot is dat hij niet goed doorgeeft en de fan aangaat ? Ook omdat dit samen zit met de drukschakelaar van airco in 1 module

wim19641964 0

1 jaar

Probleem opgelost zwaar geoxideerd massa kabel van motor naar chassis nieuwe erin gezet probleem is weg

wim19641964 0

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat 500 of stel zelf een nieuwe vraag.