Hallo allemaal, ik heb een fiat ducato 2.3 multijet 130 pk waarbij het sleutellampje brand, motormanagement brand helemaal niet en de voorgloei brand niet. Ik heb met beide sleutels geprobeerd maar zonder resultaat, zou dit misschien het motor systeem relais kunnen zijn?
Alvast bedankt Arjen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lullige bij elektrische/electronische storingen dat op zowat elke vraag in de trant van zou het misschien .... kunnen zijn, het antwoord Ja is. Maar erg waarschijnlijk is het meestal niet, gezien de enorme hoeveelheid aan mogelijkheden waarom dat lampje aan kan gaan.
In dit specifieke geval kan het ook b.v. het contactslot zijn of een zekering.
Om te zien of de motor-computer wel voeding krijgt kun je bij een aantal sensoren meten op de 5V voeding er wel is - map-sensor, gaspedaal sensor, raildruksensor, koelvloeistof of inlaat lucht sensor temperatuur sensor (bij die laatste 2 is het signaal lager dan 5V met aangesloten sensor).
Brandt b.v. je ABS, Airbag, Accu lampje wel?
Mogelijk brandt het servicelampje zelfs om een andere reden dan waarom het motomanagement lampje niet brandt.
Dank voor je snelle reactie, het accu lampje is de enige die nog brand, ga morgenochtend meten op de sensoren op voeding ecu.
3 jaar
Ik denk dat er dan meer als alleen maar de motorcomputer geen voeding krijgt. Abs, Airbag, Instrumenten paneel, etc.
niet gewoon een zekering defect. Hoofdzekering op de accu?
Alles na gekeken maar die nog niet, stom stom ga gelijk kijken Thanks.
3 jaar
Inmiddels gedaan geen zekering op de accu kapot.
3 jaar
Heb je ook de zekeringkast onder de motorkap gehad
Ja ook gehad
3 jaar
Contactslot die gaan nog wel eens kapot. Controleer ook massa. Goede startkabel op blok en chassis. Heb daar een keer een probleem mee gevonden. Massa bak en chassis slecht
Ga ik bekijken. Bedankt voor je reactie.
3 jaar
Grappig, een hoop ducatos en boxers gezien in mn carriere, maar een defect contactslot nog niet. een slechte massa tussen motor en chassis idd wel. denk toch dat er hier een voeding/massa ontbreekt op de motorecu als gevolg van een draadbreuk.
Ik zit in campers en heb wel eens een defect contact slot. Ik heb er afgelopen maand 2 vervangen een van een 250 en een van een 244.. 250 was contactblokje kapot wel contact maar niet starten. 244 was het cilinder slot kapot kon je niet meer draaien.
Bedankt voor de reactie's ik ga de draad meten. Daarna maar weer verder kijken.
3 jaar
Inmiddels gemeten dat is ok, maar ! Ik heb de zekering gemeten van de ecu F18 daar heb ik 12v maar op de stekker van de ecu niet ?
3 jaar
Weer een stap verder U1701 uitgelezen geen contact met ecu.
3 jaar
hebje de zekeringkast er uit gehaald? onder de zekeringkast zit enkele stekkers heb daar 1 keer een rotte aansluiiting gehad.
Ik heb een plug and play ecu gekocht toen was het probleem opgelost. Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar