close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Croma: Croma Storing P300

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Geachte allemaal,

Vandaag is er een Croma binnengekomen welke van het ene op het andere moment verschrikkelijk beroerd is gaan lopen. Tevens is ook gelijk de ABS, Hillholder, ESP ed uitgevallen. Na uitlezen storingen komt in het mmg storing P300 eruit (ontsteekonderdrukking een of meedere cilinders). De ABS geeft aan geen contact te kunnen maken met het mmg.
Even snel de bougies vervangen/ inlaat gecontroleerd op lekkage, maar storing blijft. Morgen wil ik er verder mee aan de gang gaan, maar mijn vraag is of iemand dit eerder aan de hand gehad heeft en mischien een richting heeft waarin ik moet gaan zoeken. Ik vind het vreemd dat de computer niet weet welke cilinder ontsteekonderdrukking heeft, en dat de ABS gelijk ook in storing schiet.

Groeten Erik

Geplaatst door

02erik02 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waar zitten de Abs en Motor computer? Of te wel kan er water in de connectors komen?

oldford 0
badge

14 jaar

Kijk eens goed naar het bobineblok , zijn volgens mij wel meer problemen mee.

Michel7773 0
badge

14 jaar

Allemaal bedankt voor de reacties,

Ben verder gaan meten met de auto, alle signalen komen goed aan bij het mmg. Hierna bij Opel (fiat kan momenteel niet leveren, backorder) een nieuwe bobine besteld en gemonteerd. Hiermee is de storing opgelost.
Blijf ik het nog wel vaag vinden dat de communicatie tussen de abs computer en het mmg misgaat op het moment dat de bobine ermee stopt.

Groeten Erik.

02erik02 0
badge

14 jaar

Je ziet wel vaker communicatie problemen veroorzaakt door een probleem in de ontsteking.
Via het primaire circuit gaan er dan piekspanningen naar de ECU, en het is maar net waar die
uitkomen.
De ene keer krijg je ten (onrechte) foutcodes op sensoren, maar communicatie problemen zie je ook wel.
En soms raakt een ECU defect.

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Croma of stel zelf een nieuwe vraag.