Mijn Fiat houdt soms in bij het rijden op LPG.
Het probleem ontstaat spontaan tijdens het rijden in een willekeurige versnelling, maar het vaakst als ik met een laag toerental rijdt en bijvoorbeeld een bocht neem.
Je merkt het dan echt bij een laag toerental, de auto komt moeilijk op gang.
Zet ik de schakelaar om op benzine rijdt hij weer als een zonnetje.
Soms verdwijnt het als ik een tijdje op benzine rijdt en dan weer op gas (ca. 3 minuten)
Stationair loopt hij dan ook langzamer dan normaal.
Het lijkt erop dat er een cilinder minder is op dat moment.
Ik ben al bij een gasboer geweest, maar ja dan doet hij het gewoon normaal en in de computer van het gas en de Fiat staan geen foutmeldingen.
Heeft iemand dit ook eens gehad en hoe is het toen opgelost.
Of weet iemand wat dit kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Over welk merk van gasinstallatie gaat het?
Een Vialle, is ingebouwd toen de auto nieuw is gekocht.
18 jaar
Hallo,
Ik ben zelf ook zoekende naar dit probleem. Als ik wat vind houd ik je op de hoogte (als jij wat vind zou ik dat ook graag willen weten ;). Detail: ik heb een Marea 1.6 met een vialle installatie.
Groet Teo
17 jaar
Kijk Eens Of De Verdamper Dwars Op De Rijrichting Staat Of In De Lengte D Rijrichting
Mvg Jerry
Het is een lpi, dat is toch verdamperloos?.
Check de bougiekabels eens en de elektrode afstand eens.
Gas is veel gevoeliger voor slechte bougiekabels dan benzine.
Of de pomp in de tank is kapot aan het gaan.
17 jaar
volgens mij zit er altijd een verdamper tussen.
alleen heeft lpi vlgens mij eenhogeredruk (1-1.5 bar)
anders zou er vloeibaar gas ingespoten worden
ik zie al wat er dan gebeurd bij een eventuele storing of backfire??
zie dan weer beelden uitspanje opkomen(of portugal) is heel lang geleden en andere situatie maar met zelfde effect in het klein
Even reageren op Jerry, ik meen dat LPI staat voor Liquid Propane Injection. Ik heb nog even gezocht maar ik kan ook geen verdamper vinden maar goed, dat zegt niet alles, ik ben niet het hele leidingwerk nagelopen. Misschien dat iemand hier antwoord op heeft: klopt het dat bij wisselende belasting (gaspedaal meer of minder intrappen) dat de LPI-pomp anders gaat klinken ? Mocht dat niet normaal zijn dan ben ik bang dat "Primera" gelijk heeft. De bougies (inclusief kabels) zijn al vervangen nl.
Bedankt voor de reakties, groet Teo
17 jaar
solly niet goed gelesen
De pomp draait op 2 toeren. 1 voor weinig vraag en 1 voor hogere belasting en toeren.
17 jaar
Het gas word direkt ingespoten, zonder verdamper.
Als je de auto start dan hoor je de pomp harder lopen om druk op te bouwen.
Als er druk opgebouwd is gaat tie langzamer lopen.
Ik vermoed toch dat de pomp de boosdoener is.
Een gasboer moet de druk kunnen meten, tenminste een vialle center.
17 jaar
OK... Probleem gevonden: er zat 1 injecteur los (bus uitgesleten) is vervangen en voila... Rijdt weer als een zonnetje ! (PS de pompdruk zit wel aan de lage kant maar doet het nog afdoende)
Bedankt voor de reakties.
Groet Teo
17 jaar
[quote=teot]OK... Probleem gevonden: er zat 1 injecteur los (bus uitgesleten) is vervangen en voila... Rijdt weer als een zonnetje ! (PS de pompdruk zit wel aan de lage kant maar doet het nog afdoende)
Bedankt voor de reakties.
Groet Teo[/quote]
stukkende pompen komen regelmatig voor, ook deze zit er aan te komen, hou rekening met een grote kostenpost.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar