Hoe zit het met de klepspeling van zo n panda als je nieuwe hydro.stoters hebt geplaatst wat moet deze zijn en wanner te meten ? weet iemand dat? laat het maar even horen
Alvast bedankt Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mark
wat wil je gaan opmeten bij een hydraulische klepstoter..?? ik hoop toch niet de klepspeling?
paul,
zit ook een stelboutje aan de andere zijde van de tuimelaar ,aan een kant een hydro,stoter en aan de andere kant van de tuimelaar een stelboutje,misschien een soort begin speling?
18 jaar
[quote=mark1]zit ook een stelboutje aan de andere zijde van de tuimelaar ,aan een kant een hydro,stoter en aan de andere kant van de tuimelaar een stelboutje,misschien een soort begin speling?[/quote]
een klepsysteem met hydraulische klepstoters is onderhoudsvrij.. daar valt ook niks aan af te stellen..
paul,
[quote=paulkelder]een klepsysteem met hydraulische klepstoters is onderhoudsvrij.. daar valt ook niks aan af te stellen..paul,[/quote]
Heb je al ooit het kleppendeksel van zo'n 900cc met hydrolische kleppen gedemonteerd en eronder gekeken? Dan zie je inderdaad de hydrolische klepstoters, en aan de ander kant een stelschroef.
[quote=jeroenmonteyne][quote=paulkelder]een klepsysteem met hydraulische klepstoters is onderhoudsvrij.. daar valt ook niks aan af te stellen..paul,[/quote]
Heb je al ooit het kleppendeksel van zo'n 900cc met hydrolische kleppen gedemonteerd en eronder gekeken? Dan zie je inderdaad de hydrolische klepstoters, en aan de ander kant een stelschroef.[/quote]
men praat hier over kleppen stellen... dat is heel iets anders dan de klepstoter dmv een stelschroef op voorspanning brengen...
paul,
Hee, mannen! Rustig! Dit principe was er al op de oude Opel 2.0 S blokken in de jaren 70-80..................
Hydr. stoters regelen zichzelf maar moeten eerst wel op de goede stand worden gebracht.
18 jaar
Mooie wijze berichten van iedereen maar wat is dan die"' beginstand''?
Met vriendelijke groet Mark
18 jaar
Motor laten warmdraaien tor schroef aanslaat, motor +- 2min op 2500 t laten draaien daarna terug stationair.Indien nog klepgeluid kleppen afstellen, zuiger in bdp plaatsen, begin arbeidslag, borgmoer stelbout lossen, stelbout indraaien tot deze de stoterstang raakt,dan nog 1 1/4 (480°) verder draaien.
grtn geert
[quote=geert3496]Motor laten warmdraaien tor schroef aanslaat, motor +- 2min op 2500 t laten draaien daarna terug stationair.Indien nog klepgeluid kleppen afstellen, zuiger in bdp plaatsen, begin arbeidslag, borgmoer stelbout lossen, stelbout indraaien tot deze de stoterstang raakt,dan nog 1 1/4 (480°) verder draaien.
grtn geert[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img156.imageshack.us/img156/1932/...[/img][/url]
Heb het plaatje gestuurd de 3,9 kgm is naatuurlijk voor de bout waar je de tuimelaaras mee vast zet
Maar wanneer je het doet volgens het plaatje kun je pech hebben dat je een stoter treft die leeg is dus gevuld met lucht.
dan moet het met veel gevoel gebeuren want het beetje lucht is zo ingedrukt liefst eerst voelen of de stoter leeg is dan met de vingers het schroefje draaien en ook de stoterstang draaien dan kun je voelen of tuimelaar de stoter raakaakt en dan de 1 en eenvierde slag maken. veel sucses.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar