Fiat Panda: Fiat panda hydro stoters

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900

Hoe zit het met de klepspeling van zo n panda als je nieuwe hydro.stoters hebt geplaatst wat moet deze zijn en wanner te meten ? weet iemand dat? laat het maar even horen
Alvast bedankt Mark

mark1

Geplaatst door mark1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Panda? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

mark

wat wil je gaan opmeten bij een hydraulische klepstoter..?? ik hoop toch niet de klepspeling?

paul,

mark1 (0), 17 jaar geleden

zit ook een stelboutje aan de andere zijde van de tuimelaar ,aan een kant een hydro,stoter en aan de andere kant van de tuimelaar een stelboutje,misschien een soort begin speling?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=mark1]zit ook een stelboutje aan de andere zijde van de tuimelaar ,aan een kant een hydro,stoter en aan de andere kant van de tuimelaar een stelboutje,misschien een soort begin speling?[/quote]
een klepsysteem met hydraulische klepstoters is onderhoudsvrij.. daar valt ook niks aan af te stellen..

paul,

jeroenmonteyne (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=paulkelder]een klepsysteem met hydraulische klepstoters is onderhoudsvrij.. daar valt ook niks aan af te stellen..paul,[/quote]
Heb je al ooit het kleppendeksel van zo'n 900cc met hydrolische kleppen gedemonteerd en eronder gekeken? Dan zie je inderdaad de hydrolische klepstoters, en aan de ander kant een stelschroef.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=jeroenmonteyne][quote=paulkelder]een klepsysteem met hydraulische klepstoters is onderhoudsvrij.. daar valt ook niks aan af te stellen..paul,[/quote]
Heb je al ooit het kleppendeksel van zo'n 900cc met hydrolische kleppen gedemonteerd en eronder gekeken? Dan zie je inderdaad de hydrolische klepstoters, en aan de ander kant een stelschroef.[/quote]
men praat hier over kleppen stellen... dat is heel iets anders dan de klepstoter dmv een stelschroef op voorspanning brengen...

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Hee, mannen! Rustig! Dit principe was er al op de oude Opel 2.0 S blokken in de jaren 70-80..................
Hydr. stoters regelen zichzelf maar moeten eerst wel op de goede stand worden gebracht.

mark1 (0), 17 jaar geleden

Mooie wijze berichten van iedereen maar wat is dan die"' beginstand''?
Met vriendelijke groet Mark

geert3496 (0) PRO, 17 jaar geleden

Motor laten warmdraaien tor schroef aanslaat, motor +- 2min op 2500 t laten draaien daarna terug stationair.Indien nog klepgeluid kleppen afstellen, zuiger in bdp plaatsen, begin arbeidslag, borgmoer stelbout lossen, stelbout indraaien tot deze de stoterstang raakt,dan nog 1 1/4 (480°) verder draaien.
grtn geert

technico (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=geert3496]Motor laten warmdraaien tor schroef aanslaat, motor +- 2min op 2500 t laten draaien daarna terug stationair.Indien nog klepgeluid kleppen afstellen, zuiger in bdp plaatsen, begin arbeidslag, borgmoer stelbout lossen, stelbout indraaien tot deze de stoterstang raakt,dan nog 1 1/4 (480°) verder draaien.
grtn geert[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img156.imageshack.us/img156/1932/...[/img][/url]

technico (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb het plaatje gestuurd de 3,9 kgm is naatuurlijk voor de bout waar je de tuimelaaras mee vast zet
Maar wanneer je het doet volgens het plaatje kun je pech hebben dat je een stoter treft die leeg is dus gevuld met lucht.
dan moet het met veel gevoel gebeuren want het beetje lucht is zo ingedrukt liefst eerst voelen of de stoter leeg is dan met de vingers het schroefje draaien en ook de stoterstang draaien dan kun je voelen of tuimelaar de stoter raakaakt en dan de 1 en eenvierde slag maken. veel sucses.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.