Hallo,
Ik ben al 2 weken bezig aan de Seicento van mijn vriendin.
Met de apk bleek de CO2 meting veel te hoog te zijn 8,65%.
tijdens het rijden geeft hij ook af en toe storing aan op het dashboard een rood sproeiertje.
nu hebben wij het volgende al vervangen:
-Lambdasonde
-Injectie module + bijbehorende sensoren in spruitstuk.
-Katalysator
-luchtfilter
-Motorolie + filter
Ik krijg hem maar niet goed en ben ten einde raad.
motor word trouwens goed warm, dus thermosstaat is goed.
Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
vind het zonde om de auto aan de kant te doen want verder is deze nog puntgaaf, maar hij is het ook niet waard om er 1000 euro aan uit te geven.
iemand nog goede tips of zelf zoiets meegemaakt?
ik hoor graag,
Groeten Gertjan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uit laten lezen,voorkomt onodige vervanging van sensoren enz.
Een CO2 meting van 8,65% is veel te laag, dat is bij een 4-cylinder op 2,5 cylinders lopen. Maar daar mag je niet op afgekeurd worden.
Ik vermoed dat je CO percentage dus veel te hoog is.
Heb je alle waardes van de 4-gas test, zowel stationair als op toeren? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda getal.
Het is in ieder geval zonde van het geld om daar nu al zonder verdere gegevens een katalysator en een computer voor te vervangen.
De lambdasonde en alle andere sensoren (welke precies) die al vervangen zijn: zijn dat originele onderdelen, 2e hands of aftermarket onderdelen?
Slangetje inlaatspruitstuk naar MAP sensor nagekeken ?
Komt vaak een scheurtje in bij het inlaatspruitstuk.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar