auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Seicento: stroom probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.9

Ik heb me oude cinq weg gedaan, en een seicento gekocht. Helemaal blij mee. Nieuwe koppeling erin en schokbrekers ook als nieuw. Rijdt helemaal geweldig. Echter er is 1 probleem. Wanneer ik met draaiende motor en verlichting aan langzaam rijd dan gaat me verlichting op het ritme van een hartslag van fel naar gedimd branden. Ook me binnenverlichting doet dat. En daar reageert me motor op. Hoog laag toeren op het zelfde ritme. Doe ik dan me ventilator vol aan, dan is dat weg. Weet iemand wat dit veroorzaakt en eventueel een oplossing voor me heeft. Alvast bedankt.

Geplaatst door

mike1000 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De volgorde zal wel zijn: de motor draait afwisselend hoger en lager in toeren.
Daar reageert de dynamo op door meer of minder bij te laden en dat zie je aan de verlichting die feller en gedimder wordt.
De oplossing zal in de motor gezocht moeten worden, met de verlichting en de dynamo is denk ik niets aan de hand.

oldford 0
badge

9 jaar

Dank je, maar wel vreemd dat wanneer ik de ventilator vol aanzet het weg is. Kan het ook met de massa te maken hebben?

mike1000 0

9 jaar

Zwaardere zekeringen er in gezet en het is zo goed als opgelost. Alleen me binnenverlichting stottert nog. Misschien ook zwaardere zekering erin zetten.

mike1000 0

9 jaar

Zwaardere zekering is niet goed. Want de draden erna zijn te dun voor de te zware zekering (bestemd voor de goede zekering qua amperage) zodat ze kunnen gaan gloeien of sneller gaan branden bij kortsluiting. Bij kortsluiting hoort de (lagere)zekering door te branden.
Omdat je een te zware zekering gebruikt kan het systeem na de zekering dus warmte gaan genereren op bepaalde plekken waarbij, met het juiste amperage-zekering, de zekering normaal zou doorbranden.

Misschien kun je beter het advies van oldfox nog eens bekijken en bij garage stationair laten afstellen of iets dergelijks en de oude zekering terugplaatsen.

Meet je laadspanning eens op de accu , en ik zou uitzoeken welke waarde van de zekeringen er in horen die je vervangen hebt en de juiste waarde monteren , brand heb je zo.
Ik zou de motor controleren op valse lucht , dat kan dit zagen ook veroorzaken.

Probleem opgelost. Zat idd in de massakabel

mike1000 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.