auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat tempra sw liberty: kachel

Bouwjaar: 1995

hallo ik ben nieuw hier.
wij hebben een probleem met de kachel van onze fiat tempra.
de eerst en tweede stand van de kachel aanjager werkt niet meer.
wat kan dat zijn.
bedanke alvast

Geplaatst door

hans4026 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rechts onder dashbord bij de bijrijders kant zit de fan.haal de stekker los en kijk naar de verbindingen.mischien verbrand of maak geen contact.

john5708 0

20 jaar

Als stand 3 en 4 het wel doen: dan is kachelweerstand kapot. Vervangen, kost 27 euro.

maartena 0

20 jaar

alleen stand 3 doet het.
dat is de hoogste stand van de aanjager

hans4026 0

20 jaar

Hans, de kachelweerstand regelt hoe snel de fan draait. De weerstand zit gemonteerd bij de voeten van de bijrijder, tegen het schutbord (op de kop in het kanaal van de fan naar de kachel. Haal de stekker los, schrief hem er uit en meet de contactjes door dan weet je het zeker. Succes.

maartena 0

20 jaar

maar wat zit er dan tegen het schutbord als je voor de auto staat met de moterkap open.
wat zit er tegen de linkerkant een soort van langwerpeg ding van steen??WIT met aan bijde kanten een draadje wat uit de wagen zelf komt.
is dat het niet.
zit vast met een parker in het midden van dat ding

hans4026 0

20 jaar

Een langwerpig ding van steen kan ik niet goed plaatsen.
Er zitten langwerpige dingen genoeg in een auto, maar met een parkertje vast???
Aan bestuurderskant zit er een rembekrachtiger, aan de andere kant zit niets, en middenboven zit onder een plastic kap tal van elektriek die NIETS met de kachel te maken heeft.

Nee, de kachelweerstand zit echt boven de voeten van de bijrijder. Als je me niet gelooft moet je de knoppen van de verwarming eraf trekken en de stroomdraden van de FAN snelheid traceren, dan kom je de kachelweerstand tegen. Deze zit gemonteerd in de luchtstroom, om de warmte af te voeren. Als alle weerstandjes stuk (doorgebrand) zijn kan de fan alleen nog op zijn hardst draaien.

maartena 0

20 jaar

ik zal morgen eens kijken.
maarten bedankt voor je antwoorden

hans4026 0

20 jaar

ik heb het gevonden.
boven de voeten van de bijrijder zit de aanjager er was een zwarten draad uit het aansluitings blokje geraakt.
nu probleem twee.
de koplampen blijfen alleen maar aan als zijnde stadslicht ook als je aangeeft dat je grootlicht aan heb.
kan dat een aarden probleem zijn.
door wat gerommel aan een van de lampen gaan ze wel branden op volle sterkte.
dat gerommel maakt niet uit zo wel links als rechts.

hans4026 0

20 jaar

Hans, voor een nieuw probleem maak liever een nieuw topic aan, dat is namelijk overzichtelijker voor andere lezers van dit forum.

Begrijp ik goed dat je een slecht contact hebt bij je koplampen? Dat als je onder de motorkap even rommelt aan de stekkers dat ze dan wel aan gaan?

Zo ja, dat is een Fiat kwaaltje veroorzaakt door corrosie van de stekkerverbindingen. Bij de BREZAN of een andere automaterialenzaak kun je voor een paar euro vervangende stekkertjes (lampvoetjes) halen ter vervanging van de oude, die door corrosie geen goed contact meer met de lamp maken.

maartena 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tempra of stel zelf een nieuwe vraag.