auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Punto: kachel wordt niet warm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

de kachel van de fait punto werkt niet meer.
de verwarming radiator is al doorgespoelt en de slangen worden ook gewoon warm/heet. De auto komt normaal op temperatuur.
tevens heb ik ook het kabeltje wat van de afstelknop naar het kachelhuis gecheckt. ook deze zit goed.

wat zou het probleem kunnen zijn? ik heb ook al van alles ontlucht. nog steeds komt er geen zuchtje warmte in de auto.

alvast bedankt

Geplaatst door

speedfight (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Werkt de blower wel?

ja, die werkt prima, gewoon stand 1 t/m 4

speedfight 0

14 jaar

valt me op dat onder het rijden de temperatuur meter onderin blijft staan.
denk dus dat de thermostaat kapot is.

speedfight 0

14 jaar

Of je waterpomp,monteer dit eens los en kijk of de schoepen nog aanzitten.
Als de thermostaat kapot is moet hij wel warm worden als de motor een tijdje stationair draait.
Laat hem een tijdje stationair draaien maar laat het niet te heet lopen.

als hij een tijdje stationair loopt wordt de motor wel warm. dan slaat ook de fan aan.
als je rijd blijft de temp meter op nog geen kwart staan.
vanmiddag zit er een nieuwe thermostaat in. ik laat nog wel wat horen.

speedfight 0

14 jaar

Kan ook goed zijn dat de meter afwijkt; komt vaak voor.
Waar staat deze als de fan aanslaat?

Frank3158 0

14 jaar

er zat geen thermostaat in :-S (nu inmiddels wel)

kachel wordt nog niet warm. heb ook met een garage houder overlegd. die stellen voor om een nieuwe kachelradiator erin te zetten. die kost 40 euro ongv.
alleen als hun hem erin zetten komt er nog een paar 100 bij.

nu zit ik er aan te denken dit zelf te doen. ik begreep van andere website dat het hele dashboard eruit moet. is dit een beetje te doen?
en zijn daar schemas voor te vinden?

Alvast Bedankt

speedfight 0

14 jaar

maar als allebei de kachelslangen warm worden heb je een goede doostroming dan is de kachel radiateur niet verstopt
succes

jan5047 0
badge

14 jaar

dat idee had ik ook dat als de slangen warm worden dat er wel een goede doorstroming moet zijn.

ze hebben de radiateur met water doorgespoeld. maar hun zeggen dat schijnbaar de lamellen verstopt zitten. kan dat? of is het gewoon een zig-zag buis met lamellen er tussen?

speedfight 0

14 jaar

nee dat is vloerverwarming heb ik ook heerlijk! meestal bestaat een radiateur uit 2 vertikale buisjes verbonden met een aantal horizontale buisjes

jan5047 0
badge

14 jaar

hahaha, ja ik moest ergens een voorbeeld vandaan halen :-)

hji is nu doorgespoeld. de boel vullen en nog eens testen. hopelijk komt er nu wel wat warmte vanaf.

speedfight 0

14 jaar

er zijn ook toevoegingen voor te krijgen maar weken de kleppen wel goed in het kachel huis ?

jan5047 0
badge

14 jaar

aan de zijkant van het kleppenhuis zit een schuif die door de warmte knop bediendt wordt. die beweegt wel gewoon normaal. kan het zijn dat er binnen wat versprongen is?

ik test zo de auto met een doorgespoelde kachelradiateur.

speedfight 0

14 jaar

doorspoelen heeft ook niet geholpen. met de thermostaat komt de auto nu wel normaal op temperatuur.

als er iemand nog ideeen of adviesen heeft hoor ik het graag.

speedfight 0

14 jaar

nogmaals als de slangen warm worden is er doorstroming kun je niet via een opening de kachelraditeur bereiken om te voelen of via een infrarood tempmeter de temp meten

jan5047 0
badge

14 jaar

ik denk niet dat het kan ( ik las op internet dat het hele kleppen/blaas systeem er over heen zit) maar ga het proberen.
Zit er naast de onluchting nippel in de slang vanaf de kachel (terug waterstroom) er nog een onluchting nippel van de slang naar de kachel? (aanvoer waterstroom)

speedfight 0

14 jaar

ben er al achter wat het was.

de slangen naar de kachel zaten verkeerd om. De monteur had deze er waarschijnlijk verkeerd om op gezet

iedereen bedankt voor het meedenken etc.!!

speedfight 0

14 jaar

Gossie en wij maar denken wat het zal zijn.
In principe zal de kachel toch nog warm moet worden als de beide slangen warm worden en de slangen verkeerd om zitten of vergis ik me dan.

nou, ik ben achter de reden gekomen waarom de slangen verkeerd om op de radiator zaten.
de kachel kan namelijk alleen maar warm worden, ookal zet je de stand op koud. op kleine stukjes merk je dat niet zo (en met de kou) maar nu het buiten wat warmer wordt (ongv. 10 graden)
werd het toch wel erg warm in de auto.

waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de slangen omgedraaid toen het zomer werd om niet in een sauna rond te rijden.

mocht iemand nog tips etc. hebben voor dat euvel hoor ik dat graag.

speedfight 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.