Wij hebben een klant met een Fiat Brava die met een kokende motor was gestrand. Het betreft een Brava met een 1.4 / 12V motor , bouwjaar 1998.
Cilinderkop is gedemonteerd en niets vreemds te zien, wel iets krom en dus gevlakt en voor de zekerheid afgeperst: geen mankementen te vinden.
Cilinderkop weer gemonteerd en helaas na 5 minuten weer een kokende motor.
De auto loopt op lpg.Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem, ik heb nog niet eerder een gescheurd motorblok gehad, zonder dat dat duidelijk zichtbaar was. Kan de verdamper dit veroorzaken? Waterpomp wellicht, maar die is optisch gecontroleerd en miste geen schoepen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij die 14 12v motoren gaat de lucht er heel moeilijk uit de kop je kan het beste de tempsensor van het mms uit de achterkant van het thermostaathuis draaien dan gaat de meste lucht er wel uit en dan moet het koelsysteem eigenlijk wel goed werken
Zit het schoepenwiel nog goed vast aan de as? Heb dit eens bij een Opel Omega diesel meegemaakt dat het kunstof wiel los van de as kwam met als gevolg raadselachtige koelproblemen.
Waterpomp is goed, maar het blijkt dat de 2e cilinder lekt naar het koelsysteem.Dit hebben we gecontroleerd door perslucht te zetten op de cilinders met de bougies eruit.Dus zit er in deze cilinderrij het lek.
Oorzaak was een niet geheel pasvlak bij de 2e cilinder.Blijkbaar is de motor zo heet geweest dat de cilinderwand bij de zijde van het koelwaterkanaal is gaan vervormen.Remedie was uiteindelijk een ruilblok.Was wel zeer prijzig,nl 2000,- netto ex
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar