close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Fiat Punto: Koppakking vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo allen,

Zijn er speciale punten die in acht moeten worden genomen bij het vervangen van de koppakking bij een punto ?

ZFA1880000243318 Chassisnummer
188-6766033 Motornummer 1.2 L benzine 60pk 44Kw

Alvast bedankt voor jullie evt. tips

Geplaatst door

picasso sx (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Een cilinderkoppakking vervangen bij deze motor is vrij makkelijk zelf te doen, zelfs voor een particulier. Cilinderkop voor revisie binnenbrengen bij een revisiebedrijf, zij roderen dan de kleppen en monteren nieuwe valve seals, setje pakkingen en cilinderkopbouten, oliefiltertje, antivries, olie, thermostaat en d-riemsetje kopen en je kan aan de slag. Aanhaalgegevens voor cilinderkopbouten en stand distributieriem staat met een beetje geluk op de verpakking van de onderdelen. Bij deze motoren hoef je zelfs de nokkenas niet juist te zetten voor montage van de cilinderkop want de kleppen kunnen de zuiger nooit raken.

Ruben Vl 0
badge

13 jaar

ik geloof dat tie alleen niet zo lekker loopt als de krukas/nokkenastyming niet in orde is! dus de boel wel goed op tijd zetten!

alfons262 0
badge

13 jaar

[quote=Ruben Vl]Hallo,

Een cilinderkoppakking vervangen bij deze motor is vrij makkelijk zelf te doen, zelfs voor een particulier. Cilinderkop voor revisie binnenbrengen bij een revisiebedrijf, zij roderen dan de kleppen en monteren nieuwe valve seals, setje pakkingen en cilinderkopbouten, oliefiltertje, antivries, olie, thermostaat en d-riemsetje kopen en je kan aan de slag. Aanhaalgegevens voor cilinderkopbouten en stand distributieriem staat met een beetje geluk op de verpakking van de onderdelen. Bij deze motoren hoef je zelfs de nokkenas niet juist te zetten voor montage van de cilinderkop want de kleppen kunnen de zuiger nooit raken.[/quote]
Heb deze ochtend cilinderkop verwijderd en is nu naar revisiebedrijf om af te persen op scheurtjes en te vlakken.
Op 2 plaatsen was er een lek naar cilinder,en cilinderkop was vrij vlot te demonteren.
De cilinderkop kleefde niet echt hard op het motorblok,na het verwijderen van de 10 spanbouten,lag de cilinderkop reeds gewoon los op de motorblok.

picasso sx 0

13 jaar

En let erop dat je de nieuwe pakking in de juiste positie monteert.
Deze kan nl. verkeerd om gelegd worden.

Frank3158 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.