Hallo
hebben hier een doblo met een 182b600 motor waarvan de distributie riem geknapt is.
vervolgens de cilinderkop gereviseerd en weer gemonteerd.
de riem met speciaal gereedschap gemonteerd maar de motor geeft geen compressie.
nokkenas huizen verwijderd en vervolgens een lektest gedaan resultaat goed dus de kleppen dichten af..
de stoters waren leeg na demontage er komt olie bovenin de kop en er is voldoende oliedruk aanwezig
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen compressie kan toch als kleppen goed afdichten.
tijdens starten is er altijd 1 cilinder waarvan de kleppen open staan, misschien verlies je daar de compressie op?
doe maar een gooi hoor.
Als je lektest ok is. Moet je ook compressie hebben. Of de kleppen gaan niet open of op het verkeerd moment.
Veel suc6
waarschijnlijk omdat de stoters op 2na zich niet oppompen staat de timing theoretisch goed maar door dat de speling eerst opgeheven moet worden is de nok alweer voor het grootste gedeelte voorbij met als resultaat geen compressie?
vandaag 8 nieuwe stoters gemonteerd (eerst leeg gemaakt)
gereedschap van de fiat dealer gekregen en kwamen er achter dat ze bij deze motor de 1e cilinder op tuimelen hebben staan maakt voor het afstellen van de distributie niets uit! vervolgens weer alles 4x gecontroleerd en de motor heeft nog steeds geen compressie.
wie durft?
[quote=joep5513]Als je lektest ok is. Moet je ook compressie hebben. Of de kleppen gaan niet open of op het verkeerd moment.
Veel suc6[/quote]
Helemaal mee eens, tenzij de motor niks kan aanzuigen, kan hij ook geen compressie maken.
Zal je wel gecontroleerd hebben als de nokkenashuizen er zijn geweest? Maar zijn er nog nokken aan de nokkenassen? Zo kan je lektest wel goed zijn, maar geen compressie hebben tijdens het starten.
ja heb ik gecontroleerd
ga mrg nog een lektest doen met de nokkenassen ingebouwd.
wat de nokken betreft de motor is ineens gestopt door een gesprongen distributieriem en heb met montage de lichthoogte van de nokken gemeten inlaat 9mm en uitlaat 8.5mm dit komt overeen met de gegevens van fiat
zijn het nokkenassen uit een geheel?
pas een verhaal gehoord van geperst nokken die verdraaid waren bij verspongen riem, kan me ook niet meer herrinneren welke motor het betreft
Hier zijn het geen geperste nokken, een vaste nokkenas.
Zijn door de klappen die de zuiger tegen de kleppen heeft gegeven de stoters niet stuk gegaan?
de nookenassen zijn 1 geheel de met geperste nokken zie je wel eens bij opel.
de stoters zijn gecontroleerd en er zitten nu 10 gloednieuwe in.
Weet je zeker dat de distr.op tijd staat? Dit kun je contr. met spec.gereedschap waarmee je de nokkenassen vast zet.
Je kunt toch niet de inl en uitl. verwisseld hebben?
Ook contr. of de krukas ook echt op BDP staat (kijken of zuiger bovenin staat) als het merkteken goed staat. Bij punto's wel eens meegemaakt dat het spietje van krukaspoulie afbrak, waardoor de krukas niet met de 1e en 4e zuiger bovenstaat als de poulie op merkteken staat.
krukas poulie alle 2 gecontroleerd incl de spie en met het fiat gereedschap moet je de 1e cilnder met een micrometer op het bdp zetten en heb d inlaat nokkenas de diktse met een lichthoogte van 9mm aan de inlaat gemonteerd ga straks nog eens alles op papier zetten en dan nog een laatse keer met alles opnieuw beginnen..... gr
gewoon met een schroevendraaier op de zuiger en dan draaien geeft voor mij een beter gevoel om te zien waar het bdp is. Als je dan de nokkenassen vastzet met de platen achter op de kop kan dat niet fout zijn. Welke nokkenas in en uitlaat is weet ik uit mijn hoofd niet.
vandaag weer alles opnieuw beoordeelt en gedaan! conclusie geen compressie! Ben iets wijzer geworden heb een lektest gedaan vervolgens de dis riem los gemaakt en de zuigers allemaal in het midden gezet en dit alles met luchtdruk erop.
Vervolgens de in en uitlaat nokkenassen rond gedraaid en in geen enkele stand ging het lucht lek geluid weg bij de inlaat! Toen de uitlaat nokkenas verwijderd en nog steeds het lek geluid aanwezig toen de inlaat nokkenas verwijderd en de lektester gaf ineens dicht aan en het geluid was weg! Rest ons nu nog de vraag zijn de vv kleppen te lang zijn de klepzittingen te diep gefreest en vervolgens de klepstelen niet ingekort of waren de stoters niet helemaal leeg ?wat eigenlijk onwaarschijnlijk is omdat ik daar 100 % van overtuigt was! Ga mrg nog effe 2 lege stoters monteren op de inlaat om daarna meteen een lektest te doen gr
succes! We horen graag.
Zou het toch opgepomte klepstoters kunnen zijn?
vandaag weer echt leeg gepompte stoters gemonteerd en weer geen compressie..
kop wordt maandag gedemonterd en terug naar het revisie bedrijf daar kijken ze er naar waar nu de fout zit.....
volgende week meer gr
Cilinderkop terug gekregen met nieuwe klepzittingen en het probleem is weer verholpen motor loopt weer als een zonnetje,
maar sta er nog steeds van te kijken ,bedankt voor de reacties vr gr
Als de kop eraf is dan kijk ik even of alle pistons even hoog komen.Ge moet dit niet lezen als het vanzelfsprekend is.
14 jaar
Gelukkig opgelost. Ook fijn om te horen wat de oplossing was
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar