Hallo het volgende :
heb hier een doblo die niet lopen wil.
fase sensor vervangen ... krukas sensor vervangen...
distributie gecontroleerd met oe gereedschap...
motor wil aanslaan maar geef je gas dan ploft de motor de bougies zijn zeiknat en de bobines vonken allemaal (zijn onderlingook al verwisseld)
motor uitgelezen staan een paar codes in zoals regeleenheid temperatuursensor sporadische....
bots sensor ook gecontroleerd valt mij op dat deze maar 1benzine aansluiting heeft op de inspuitgalerij en geen retour en zag ook geen drukregelaar op de galerij wel een soort van ventiel om te meten.
en er zit een mapsensor op met 2 slangaansluitingen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klant heeft niet per ongeluk diesel getankt?
nee gewoon benzine komt ook uit de inspuitgalerie als je op het ventieletje drukt
Hoe is de auto binnen gekomen. en wat vertelde de klant wanneer hij stopte. onder het rijden of in eens bij het starten. heb je ook de reserve sleutels geprobeerd ivm code . toevallig de bougiekabels doorgemeten en in de juiste volgorde aangesloten. zomaar een paar opties.
mvgr
staat de motor niet gewoon ontzettend te verzuipen?? als je een vonk hebt,heb je ook een krukassignaal,dus die had niet vv hoeven te worden.
Zoals maarten al zei: staat de motor niet gewoon te verzuipen?
Als hij vonkt is bdp en sleutelcode end. in orde. Dus hij krijgt te veel brandstof of de timing is van tijd. Als je zeker weet dat de timing goed is krijgt hij de te veel brandstof. Wat is de waarde die de temp. sensor aangeeft? Wat waren de foutcodes precies en bij welke omstandigheden (toerental, motortemp.) traden ze op? Meet eens de brandstof druk. Is deze niet te hoog? (zal niet snel voorkomen, maar je zal het maar hebben) Blijft er een verstuiver open staan? Waarschijnlijk niet als alle bougies nat zijn. Kan natuurlijk ook nog de ECU stuk hebben.
Daarom is het ook belangrijk om te weten wat er met de auto is gebeurd. Hoe is de storing ontstaan?
veel suc6
Klant nog niet kunnen bereiken
de bobines kun je niet verwisselen omdat de aansluit kabels niet langer zijn
weet nog te vertellen dat als je de temp sensor los gooit er minder brandstof word ingespoten
en als je de motor start het sleutel herkennings lampje uitgaat
wie kan mij vertellen of je de ecu kunt resetten in een basis afstellig en hoe de brandstofdruk word geregeld
ga mrg verder met auto
Zoals ik al vertelde. Als het sleutellampje uitgaat is startcode systeem ok. ECU kun je misschien een tijdje helemaal loskoppelen. Brandstofdruk wordt geregeld in de pomp. Maar hoe is de storing onstaan??
hallo de klant vertelde het volgende: de auto liep in principe altijd prima. het enige wat hem opviel was dat de laatste tijd de auto spontaan afsloeg is een keer of 3 voorgekomen en dat hij een klein beetje koelloeistof verloor!
Tot dat de motor vorige week niet meer te starten was
De auto staat nu bij de fiat dealer waar ze vandaag de distributietiming gaan controleren zodat we een goede uitgangsbasis hebben.
Als dat gebeurt en het is nog steeds het zelde ga ik de benzinedruk meten wie weet hoeeel dit moet zijn stationair deellast etc? Met vr gr
hoi de auto weer terug van de dealer en de distirbutie stond gewoon goed! ga mrg de druk maar uns meten gr
straks is gewoon de kat verstopt.......
Als er een vonk is, de compressie ok, er is benzine en de timing is goed moet een motor gewoon lopen. punt
Van mij part koppel je de benzine even af en gebruik je wat remmenreiniger.
Hoe ís de benzine eigenlijk? water erbij?
zoals marcel ook al aangeeft,terug naar de basis
Wat voor waardes zie je met uitlezen. Belangrijk zijn de waardes van temp. sensor, druksensor, stand gasklep rn toerentalsignaal. Als een van deze verkeerd aangeeft, kan er ook te veel brandstof ingespoten worden. Kan natuurlijk ook nog zijn dat de motor computer stuk is. Misschien heeft de dealer zo'n zelfde staan. Deze kan gewisseld worden. Moet dan wel met de tester met startcode starten.
Alle omringende sensoren corrigeren uitsluitend de basis, hoogop zal de motor slechter lopen. Lopen zal ie gewoon doen dan.
Als er vonk en inspuiting is doet de computer het gewoon hoor. Ook de startblokkering is dan ok.
Een defecte computer kan rare storingen opleveren. Ook wel eens een auto gehad met een co van 10 wat uiteindelijk aan de computer lag.
Een motor met een CO van 10% moet kunnen lopen toch?
Waarom dan meteen aan een computer denken?
Niet meteen. Als de rest ok is blijft dat als laatste over.
Hallo sorry voor de late reactie...
het volgende: hebben een zelfde soort doblo op de kop weten te tikken.
hebben de brandstofpomp en de ecu omgezet het zaakje ingeleerd en hij draait weer geen problemen met de co of lambdawaarde.
de rede dat we de pomp omgebouwd hebben is dat de aansluitstekker in de pomp er niet zo lekker uitzag....
bedankt voor jullie reacties
Dus toch de ecu stuk Marcel?
Tuurlijk, kan toch? Ik vind het wel eens vaak jammer dat men meteen de computer aanwijst. Die gaan eigenlijk zelden stuk.
Als alles wat eromheen hangt goed is blijft de ecu over, die kan je niet doormeten.........helaas.
Soms kan AC tronics wat meten en herstellen
Had AC tronics ook al benaderd maar konden niets met deze ecu,s werd mij daar verteld...
heb verder ook geen ervaring met dit bedrijf en had ook iets an scheepkens gelezen over ecu,s zonder startblokering maar ook daar heb ik geen ervaring mee....
verder moet ik toe geven dat mijn ervaring betreffende kapotte ecu,s tot nu toe 4x heb mee gemaakt dus niet echt veel maar goed hij doet het weer en daar ben ik heel blij mee...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar