Fiat Palio: motor slaat niet meer aan

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

mijn palio weekend is er ineens mee gestopt, ik ging naar een kennis wil weg gaan start niet meer.
Volgende dingen geprobeerd!
Bougies er uit gehaald en waren zeik nat, gekeken of hij een fonk gaf doet ie ook.
We dachten eerst hij krijgt geen bezine maar aangezien de bougies naar benzine stinken is dat denk ik uitgeloten. Teon we de luchtfilterslang los haalde en hand er op deden,
liep hij een keer pruttelde en gaf gas viel direct uit en niet meer aangegaan sinds toen.
Hij wil af en toe bijna aanslaan maar trekt steeds de accu leeg andere auto erbij gezet met startkabels en nog niet willen lopen.
Het is afgelopen vrijdag gebeurt en de rit naar de kennis ging goed deed niet raar niets snap er niets van wie weet wat we nog meer kunnen proberen voor dat we hem naar de garage brengen??????

villanoord

Geplaatst door villanoord (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Palio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

thei11316 (0), 13 jaar geleden

Krukassensor,zit als je voor de auto staat links onder op het motorblok
Luchtmassameter,zit in de buis tussen het luchtfilterhuis en de injectie,kein dingetje wat je met remmenreiniger schoon kunt maken.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

ik weet bijna zeker dat het niet de krukassenor is,dan zou je immers ook geen vonk hebben.... toch niet verzopen? laatste rit goed warm gereden of maar een kort stukje?

villanoord (0), 13 jaar geleden

ik heb inderdaad maar een klein stukje gereden nog geen 1 km, ik heb de bougies schoon gemaakt en het weer geprobeerd.
ik heb wel iets doms gedaan van de week, ik heb een lpg g3 en een benzine tank en me bezine tank heb ik leeg gereden daarna getankt en er was niets aan de hand kan dat er na nog problemen geven?

villanoord (0), 13 jaar geleden

ik heb trouwens na het tanken niet me tank vol gegooit maar 5 liter er in gedaan, ik heb een garage gebeld en die wil hem gaan uitlezen en zegt dat de injectie vies zou kunnen zijn en dat je dat zelf niet kan schoonmaken.
ik ga nog even proberen wat jullie zeiden en anders word het naar de garage gaan

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

waarom zeg je dat niet gelijk bas? dat maakt het voor ons ook wat makkelijker..

De brandstofpomp van het benzine systeem kan er niet tegen als je de tank helemaal (of bijna helemaal) leegrijdt,de pomp wordt nl gekoeld door de benzine.
Ik zou beginnen met de tank helemaal te vullen met benzine,dan nogmaals te proberen met gas onderin. Zet er een accu bij als extra bron. (zo start je een verzopen motor).
Doet de motor na lang doorstarten HELEMAAL niks? dan kan de pomp het probleem zijn,en moet je gaan controleren of je brandstof bij de motor krijgt.
Maar aangezien je 1e post (bougies werden zeiknat) denk ik nogsteeds dat de motor verzopen is.

villanoord (0), 13 jaar geleden

Maarten, dank voor je advies, een vriend vertelde ons al dat leegrijden niet best is. Ikzelf had eerst het gevoel dat de benzinepomp niet meer werkte, maar dat bleek een zwakke accu (natte bougies bewezen dit). Prut uit de tank schijnt ook niet zo best te zijn voor het injectiesysteem, bij een lege tank dus. Ik ga jouw optie uitproberen, ik hou je op de hoogte.
Bas

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

is goed,hoor het graag van je...

villanoord (0), 13 jaar geleden

Nou, eindelijk de tijd gevonden om verder te proberen.
Ik heb de klepwagen van mijn werk ervoor gezet en de Fiat er eerst een half uurtje aan laten hangen. De tank flink gevuld en starten maar. Pompen starten, pompen starten. Uiteindelijk start de auto en er komt een berg witte rook uit. Ik houd m op toeren en bergen witte rook vullen de straat. Als ik m onder de 2000 toeren laat zakken begint ie te haperen, dus blijf ik doortrappen om op die manier alle troep eruit te krijgen.
Ik ruik iets, denk ik. en ik zie ineens allemaal rook onder mijn handrem vandaan komen, ik kijk onder mijn auto en zie dat de demper achter mijn katalysator volledig roodgloeiend onder mijn auto hangt. Ik roep mijn vrouw en probeer de demper af te koelen met water. Toch maar brandweer erbij en die constateren dat er door de gloeiende pot wat plastic is gaan branden en gloeien. Al met Al doet de auto het weer, maar ik heb t idee dat er iets niet helemaal lekker zit, die pot hoort immers toch niet roodgloeiend te worden lijkt mij. Ik heb er nog een stukje mee gereden, gaat steeds beter naarmate de troep eruit word gereden maar hij klinkt ineens heel anders, alsof er een gat in de uitlaat zit. Ik heb het gevoel dat de katalysator ook iets "tegenhoud". Ik wacht uw reacties wederom met smart af.
Bas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Palio of stel zelf een nieuwe vraag.