Hallo,
ik zit met het volgende probleem, ben in het bezit van een Multipla 1.9 JTD als deze koud is start hij gelijk/normaal
Als hij warm is wil hij niet starten, soms na lang proberen slaat hij aan.
De startmotor gaat vlot rond, krukassensor en nokkenassensor zijn vervangen maar dit gaf geen verbetering.
Als hij aan de computer hangt (bij de dealer) geeft hij aan dat hij tidens het starten maar +/- 250 rpmmaakt,maar dit zij er veel meer +/- 800 rpm
ook gaat tijdens het starten het acculampje knipperen ( weet niet of dit normaal is )
Kan iemand mij misschien hiermee helpen ?? hoor het graag
Alvast bedankt, gr, marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
800 rpm tijdens het starten kan niet.
Laat de raildruk tijdens het starten eens controleren.
wat is de spanning tijdens het starten meestal als deze te laag is krijg je een knipperd acculampje.
je zou de retourbrandstof van de verstuivers ook kunnen controleren.wil nog wel eens gebeuren dat deze teveel lekkage vertonen en de minimale raildruk niet gehaald wordt.
[quote=Hendrik4290]800 rpm tijdens het starten kan niet.
Laat de raildruk tijdens het starten eens controleren.[/quote]
Tijdens het uitlezen bij de dealer was deze volgens mij 360 mbar, kan en klopt dit ???
12 jaar
[quote=rkl]wat is de spanning tijdens het starten meestal als deze te laag is krijg je een knipperd acculampje.
je zou de retourbrandstof van de verstuivers ook kunnen controleren.wil nog wel eens gebeuren dat deze teveel lekkage vertonen en de minimale raildruk niet gehaald wordt.[/quote]
Accu is in orde kan blijven starten maar gaat niet leeg, waar moet ik de spaning controleren, op de accu ??
Hoe controleer ik de retourbrandstof van de verstuivers controleren ??
12 jaar
je kan het beste de spanning meten op de ecu van het motormanagement
en retourbrandstof kun je controleren door de bovenste slangetjes van de vertstuivers eraf te halen en kijken of daar veel brandstof uitkomt
er is wel speciaal gereedschap voor maar ter indicatie kun je het ook zonder doen je kijkt dan of er 1 of meer verstuivers veel lekt.
zit er trouwens ook een gasklep op met een vacuumslangetje? een keer mee gemaakt bij een doblo dat dit de boosdoener was.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar