Ok, dit is ws. een hele domme vraag. Maar ik ga hem toch stellen. Ik kwam vanmiddag bij mijn Fiat Tempra Station 1.6 en zag een plas met gele randen eronder.
Onder de kap gekeken en deze Sherlock Holmes (totale autonerd) denkt dat het koelvloeistof is.
Klein stukje gereden en de temperatuur liep inderdaad veel sneller op dan normaal. Niet in het rood.
Het laatste ritje heeft een vriendin van mij gereden. Ze heeft heel rustig gereden, geen file, geen warm weer, geen waarschuwingslampjes, geen rook.
Vorige week sloeg de auto zonder enige aanleiding af terwijl ik met ca. 30 km door de stad reed. Kon niet meer starten, na aanduwen werkte alles wel weer. Is er misschien een verband? Een vriend heeft toen de koelvloeistof en olie gecontroleerd en die waren ok volgens hem.
Enig idee wat er aan de hand is? En kan ik nog met de auto naar de garage rijden?
Wilma
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo..
koelvloeistof is door de regel groen of blauw!
een vloeistof geel van kleur zou! versnellingsbak olie kunnen zijn of zelfs de olie van de stuurbekrachtiging!
was deze vloeistof ( waterig ? ) of echt olie achtig...
om op zeker te gaan.. zou je iemand dit even moeten laten controleren!
pssssst..het is toevallig geen HONDJE geweest he!!! die wat vloeistof heeft achter gelaten! ;^)
paul,
Hoi Paul, bedankt voor je reactie. Nou, als het een hondje was, dan was het wel eentje ter grootte van een olifant... Nee, het komt duidelijk uit de auto, ik zag nog druppels hangen aan het motorblok.
De vloeistof is waterachtig, geen olie. Weet niet zo goed of ik naar de garage kan rijden. Want versnelling of stuurbekrachtiging... stel dat het dat is, rij ik dan m'n auto helemaal in de soep?
Groet en nogmaals dank!
Wilma
19 jaar
vanaf het scherm hier kan ik dit moeilijk beoordelen!
indien de motor nog normaal draait zou je dit rustig kunnen gokken! je bent immers ook nog thuis gekomen met de auto..
( misschien de vloeistof van de ruiten sproeier ) deze zou geel van kleur kunnen zijn geweest!
dit zou je zelf kunnen controleren..
paul,
Beste WCP178,
Leuk een nieuw forumlid er bij ,een echte Fiat man zo te zien.
Let er wel even op dat je niet op de oude topics reageert,zoals deze is van 14 juni het zal inmiddels wel opgelost zijn.
Hans
@WPC Het is inderdaad wel zo netjes om de oplossing te vermelden, maar dit gebeurt vaker niet dan wel. Gebrek aan opvoeding denk ik.
WPC,
Inderdaad zou dat de gewoonte moeten zijn ,maar zoals old ford ook al zegt gebeurt dat vaak niet.
Hans
Dag heren (of misschien ook wel dames),
Met dat gebrek aan opvoeding valt het wel mee hoor. Laat mijn moeder het niet horen! Meer een kwestie van onbekend met de site-etiquette. Mijn excuses.
Uiteindelijk heb ik in overleg met de garage het koelvloeistofreservoir bijgevuld met water en ben zo naar de garage gereden. Waar de carburateur geperforeerd bleek. Pittige reparatie dus en ik snap nog steeds niet hoe dat ding van de ene dag op de andere zo kan zijn gaan lekken. Maar vooruit, hij rijdt weer als een zonnetje.
Bij deze zeer verlaat alsnog dank voor de adviezen hier.
Wilma
19 jaar
Wilma,
Zeg dan maar niets tegen je moeder,maar bedankt voor je antwoord.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Tempra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar