Fiat Punto 2004: Probleem met koelvloeistof die overloopt

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1200

Beste..
Onlangs had ik een probleem met men fiat punto.. tijdens het rijden bleef men koelvloeistof temp meter mooi in het midden. Maar vanaf ik de motor uitschakelde nadat de koelfan zen werk had gedaan liep de koelvloeistof over langs het expansievat (vuldop) gisteren thermostaat vervangen .. nieuwe radiator er in.. slangen worden alle bij heet en worden niet hard .. heb ook warme lucht uit de kachel auto is ook ontlucht.. .. Maar probleem blijft iemand enig idee wat dit kan zijn

Ioan

Geplaatst door Ioan (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Theo Sparenburg (0), 3 jaar geleden

Klakkeloos onderdelen vervangen is niet verstandig. Beter is het om eerst de oorzaak op te (laten) sporen. Ik neem aan dat bij koude motor het vloeistofniveau onder het maximum staat en het systeem goed is ontlucht. Dan is de volgende stap de koppakking (laten) controleren. Hiervoor heeft een garage verschillende testen. (onder druk zetten, snuffeltest en drukverliestest).

vr.gr. Theo

    Kvs niveau staat idd onder het max niveau net in het midden - Ioan (0), 3 jaar geleden

kaleido 1 (945) PRO, 3 jaar geleden

Dop defect.

Ioan (0), 3 jaar geleden

Garage heeft al koppeling test gedaan die was het niet .. dop is ook nieuw.. de mechanieker zei dat er lucht had zich opbouwt in de kachel .. kan dit ervoor zorgen dat de kvs langs het expansievat er uit word gespuwt nadat ik de motor uit schakel ?

    Koppakking* - Ioan (0), 3 jaar geleden

Ioan (0), 3 jaar geleden

Na de thermostaat te vervangen zei de garage als het probleem zich blijft voordoen zou het te maken hebben net lucht in de kachel .. want hoor soms wel borrelend geluid van water als ik optrek.. Maar kan die lucht ervoor zorgen men kvs kookt in het expansievat

Citrogek (0) PRO, 3 jaar geleden

Deze motoren zijn wel zeer lastig te ontluchten. Maaaaar, het is wel te doen uiteraard, rij hem goed warm en aan de rechterkant van de motor zit een ontluchtingsnippel. Deze klein stukje opendraaien en wachten totdat er water komt. Let op, heb je dit niet eerder gedaan laat het dan doen door iemand die er bekend mee is.

    Heb dit al paar keer geprobeerd maar het borrelend geluid verdwijnt niet echt helemaal ... zou het kunnen door die lucht in de kachel mijn kvs over kookt ? - Ioan (0), 3 jaar geleden
    Het zou kunnen, zorg er wel voor dat tijdens het ontluchten je kachel circuleert. Dus standje 4 en verwarming vol open. Als ie dan goed ontlucht is weer proefrijden. - Citrogek (0) PRO, 3 jaar geleden
    Thx voor de info - Ioan (0), 3 jaar geleden

Ioan (0), 3 jaar geleden

De garage stelde voor als de kvs
Blijft overlopen om de kachelradiator te vervangen ... Is dit de enige oplossing om van dit probleem af te geraken ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.