auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Punto: Punto slaat af en start pas na 15 minuten weer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 selecta cvt 60

Mijn Punto 1.2 8v slaat spontaan af bij stoplichten en start weer na 15 minuten (dan hebben omstanders mij al weggeduwt).

Binnen die 15 minuten brand het injector lampje op het dashboard en start niet.

Toerenteller is niet in beweging als ik probeer te starten. Kan het probleem aan de toerentalgever liggen?
Tijdens rijden en lopen doet de toerenteller het goed.

(al geprobeerd : tankdop losgedraaid (sist iets))

Geplaatst door

puntoselecta99 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De symptomen komen overeen met een slechte krukaspositie- (toerental- of BDP) sensor.

Testen kun je doen door verwarmen (slaat de motor dan af?) of afkoelen na afslaan (kun je dan eerder de motor weer starten?).

oldford 0
badge

9 jaar

Hallo, bedankt voor de reactie.

Onlangs (4 maanden terug) heb ik de auto bij garage ingeleverd. Toen is de auto uitgelezen (resultaat bel ik nog over) en hebben ze de BDP-sensor vervangen.(168 euro totaal)

Misschien is de BDP-sensor weer het probleem?? Ik heb nu de accupolen los gemaakt om de ECU te resetten.

Toerentalsensor zou nog kunnen. Volgens mij gaf toerenteller geen beweging bij het proberen te starten. Verder doet de toerenteller het goed als de auto wel loopt.

Toerentalsensor is een en dezelfde als de BDP-sensor. Wordt ook wel krukaspositie snesor genoemd.

Originele Fiat BDP-sensor gebruikt?

oldford 0
badge

9 jaar

Hallo, ik heb zojuist gebelt naar de garage en er is helaas geen origionele impulsgever ingezet (05-2014).

Vandaag de ECU gereset door de accupolen enige tijd los te laten, toch sloeg de auto erna weer af met motortemperatuur rond
80 graden(dus nog niet op volledige bedrijfstemperatuur).
Hierbij ging wederom de injectielampje op het dashboard branden.
Ik heb direct de tankdop losgedraaid en de auto sloeg wat sneller weer aan.

Ik ga proberen zonder tankdop, of met losse tankdop te rijden om te zien of de tankdop het probleem veroorzaakt.

Volgens garage is het niet het brandstoffilter omdat hij spontaan stopt. Anders hapert de auto altijd.

Met warme motor ''lijkt'' de auto nu te blijven lopen. Dit ga ik maar testen zo.

Hallo, zojuist bij testen heb ik de brandstoffilter bekeken met losse tankdop en draaiende motor.

Hierbij ontdenkte ik dat deze benzine lekt.

Dus laat ik deze vervangen en hoop dat het probleem is opgelost.

De punto is weer afgeslagen en staat langs de kant.

Dus aan de brandstoffilter lag het niet.

Vanmiddag reed de Punto toch weer (koud) naar huis. Nadat ik hem gisterenavond moest laten staan (sloeg af tijdens rijden , starte niet meer).

Ik heb de brandstofpomp bekeken onder de achterbank,deze was droog. Toch ruikt het naar benzine (niet onder de kap) , na de rit naar huis.
Ik heb , voor het opnieuw starten, alle relais de pootjes geschuurd en stekkers bekeken en zekeringen waren o.k.
Alle benzine leidingen zijn droog.

Morgen ga ik maar eerst nieuwe bougies halen (staan vrij wijd).
Maandag laat ik hem door de garage ophalen. Deze garage weet niet of mijn auto kan worden uitgelezen.

Beste Oldford: kun je mijn Punto I uitlezen ten behoeve van defecte BDP sensor?

Plaatselijke dealer is een stuk dichter bij en rekent waarschijnlijk ongeveer net zoveel als wij.
Heb je nog het bijkomende voordeel dat zij een hoop onderdelen op voorraad hebben en wij voor Fiat zo goed als niets.

oldford 0
badge

9 jaar

Hallo, ik heb de BDP sensor bekeken en het gekke is, er loopt koelvloeistof uit...of langs.

Er hangen duidelijk druppeltjes aan.

Het moet vanuit de BDP sensor komen want erboven is geen koelvloeistof.

Heeft iemand dit ook al eens gezien?

Ik ga vanavond weer testen met schoongemaakt BDP sensor. En maandag naar (FIAT) te Houten proberen of zij dit probleem, dat er water uit de BDP sensor komt, kennen.

(Ps de bdp-sensor zit wel muurvast en durf deze niet los te ''kraken'', weet iemand of deze altijd zo vast zitten?)

Als er echt vloeistof UIT de sensor komt, dan is het zeker NIET de BDP-sensor.
Misschien een foto maken en plaatsen?

oldford 0
badge

9 jaar

[url=http://postimg.org/image/7slhw4j9j/][img]http://s23.postimg.org/7slhw4j9j/WP_0021...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/8sbsrtyfb/][img]http://s23.postimg.org/8sbsrtyfb/WP_0021...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/l0ph2t66f/][img]http://s23.postimg.org/l0ph2t66f/WP_0021...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/ryozv0ex3/][img]http://s23.postimg.org/ryozv0ex3/WP_0022...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/8jitfnb0n/][img]http://s23.postimg.org/8jitfnb0n/WP_0022...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/gqat7813b/][img]http://s23.postimg.org/gqat7813b/WP_0022...[/img][/url]

Waarschijnlijk lekt de waterpomp op het BDP-sensor.
Deze wilde ik samen met mijn distributieriem laten doen eerdaags..

Ik neem aan dat een BDP-sensor als deze wel tegen water kan?

Ik hoor het graag of dit zo is. Hierbij de foto's van de BDP-sensor.

Update:

Brandstofpomp lekt benzine vanaf aansluitpunt met een straaltje, dus bijna niet te zien! wel te ruiken buiten. Dit straaltje spuit over electra-kabels en tank heen.(zeer gevaarlijk)Dus maandag snel nieuwe brandstofpomp halen..
Nieuwe bougies ingezet, carburateur schoongemaakt, alle relais aansluitingen geschuurd en in WD-40 contactspray gezet.
Computer gereset door accupolen los te halen.(bijkomend probleem: het lampje blijft nu branden van Airbag).

Mocht hij nu weer uitvallen haal ik een origionele BDP-sensor, of van Bosch.(Bosch systeem)

Ik laat nog weten of ik nu eindelijk het juiste probleem, van het afslaan en niet meer starten, te pakken heb.

Ik tracht eerst de lekkage boven de BDP sensor op te lossen na het lezen op lagunaclub over BDP seensor en koelvloeistoflekkage.

renaultje_2000:
zal het verhaal hieronder iets duidelijker proberen te maken:

het starten van de auto is af en toe een crime :( :(
ik heb tot nu toe sinds ik de auto heb 2x een kwartier zitten klooien met het starten.
kaart erin ..kaart eruit en dat ongeveer 50x achter elkaar ....werd er echt gek van.
volgende dag gelijk aanslaan natuurlijk.
volgens de garage waar ik afgelopen week geweest ben heb ik een miniscuul lekkage (koelvloeistof )net boven de bdp sensor.
als die dan nat is weet de sensor niet waar ie op moet starten ( volgens de garage )
advies was dus :
eerst sensor vervangen en de lekkage opsporen.
dan eventueel nieuwe bougies
hopelijk is het verhaal nu een beetje duidelijk !!

daarom mijn vraag : wat kost zo'n bdp sensor en kan iemand hem eventueel vervangen voor me ??
wil dan gelijk goede bougies erin doen ( maar wat zijn goede voor een lpg-auto )

Gewoon van de voorgeschreven bougies de electrode afstand 0,2mm kleiner zetten,dan doen ze het prima op LPG.

thei11316 0

9 jaar

Hallo, ik heb vervangende BDP sensor (akkie stomphorst de bilt),nieuwe bougies en brandstofpomp gemonteerd.

Waarschijnlijk was het zoals oldfox al zei de BDP sensor. Momenteel slaat de auto niet af.

Wel goed opletten bij Punto (176) vanwege scheuren brandstofpomp-buisje (bevestiging naar slang). Die was gescheurd en er ging een heel klein straaltje benzine over mijn tank.
Met nieuwe bougies liep de auto al beter. En heb nu een origionele BDP sensor van sloperij in de Bilt. De oude,door garage vianen erin gezet (163 euro!), zat te strak(in motor) en is daardoor waarschijnlijk stuk gegaan. Deze was ook van zeer goedkope kwaliteit.

Ik zal binnenkort het onderwerp sluiten als de auto blijft lopen.

Punto blijft lopen, het forum mag dicht.

Hallo, de door garage ingebrachtte BDP-sensor (168!eu) was van dermate slechte kwaliteit dat deze in het huis moest worden geslagen. En heeft niet langer dan 1,25 jaar gewerkt.
Eruit moest ook met grof geweld.
(RVS linealen tussen vliegwiel en bdp-sensor en daartussen een schroevendraaier slaan om los te krijgen)
Mijn advies is om een origionele of goede kwaliteit BDP-sensor te kopen en op diameter te controleren. Of een bdp-sensor onderweg meenemen en sleutel 10.

Mocht het probleem ergens anders aan liggen en terugkomen laat ik dit ook weten. Dan zal ik de stekker van de BDP-sensor verwijderen en de draden solderen.

Ja,in Vianen.. storing zoeken,uitlezen,bdp-sensor 134 ex. Bedragen staan niet afzonderlijk vermeld,alleen totaal. Ik was 5 euro voor de sensor kwijt op sloop,en 5 minuten overzetten.

Lekkage in brandstoffilter hebben ze niet ontdekt,daar heb ik 1,25 jaar mee doorgereden.

Wel was hun kentekenplaat met logo van desbetreffende garage gemonteerd, waar ik op zich niet blij mee was.

Nu heb ik rvs kentekenplaathouders zodat ik reclamevrij blijf in het vervolg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.