👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Bij de Seicento hoor je continu een relais schakelen, soms overgaand in een soort gekrijs. Verwacht dat ergens een relais kapot is. Heb de relais naast de zekeringen al gecontroleerd maar deze voel of hoor je niet tikken, het lijkt achter de zekeringkast weg te komen. Bij afgezet contact is natuurlijk ook te tikken weg. Als zekering 12 (maar 7,5 A) wordt verwijderd (volgens boekje "controlelampje achterruitverwarming" volgens opdruk klepje "service") houdt het klikken op maar dan werken de ruitenwissers (v+a) aanjager en achterruitverwarming niet meer. Niet zo handig met dit weer. Wie weet wat er kapot is, en wie heeft mogelijk een elektrisch schema van de Seicento?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trek het relai eens eruit die op plaats nr 3 zit in de zekeringkast..( hulpcircuit ontsteking ) deze staat ook in verbinding met zekering 12 zoals ik hier kan zien.
Onder de motorkap bij de computer bevind zich ook nog een of meerdere relai's , kijk daar ook eens naar.
Ben het met stefan eens !
De relais bij de ECU geven veel kwaaltjes door of een slechte voeding aan de ecu of een
slechte voeding aan de brandstofpomp
MVG Sjors
14 jaar
Heb ook een probleem met een Seicento; bij mij doen de wissers het in alle standen 1x en dan houdt ie er mee op..
Heeft iemand dit vaker meegemaakt? Zo ja, wat was de oplossing?
Probleem is overigens ontstaan sinds de vorst/sneeuw...
Gr, Arjan
14 jaar
Heb ik idd ook al eens gehad.
Dan hebben je wissers vast gezeten in ijs of sneeuw en bij het inschakelen van
je contact stonden je ruiten wissers nog aan.
Ik heb toen het volgende gedaan.
Ruitenwissers allebeide van de asjes gehaald en toen de hendel van de ruitenwissers weer bediend.(kun je meteen zien of ze dan wel
goed hun werk gaan doen)
hendel in uit stand terug en de wissers op de juiste 0 stand monteren.
Bij mij was nl het asje "doorgedraaid in de wisser waardoor het motortje de juiste 0 stand niet herkent.
Werkt dit niet dan zit er volgens mij niets anders meer op dan het motortje te vervangen.
suc6
sjors
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar