Fiat Bravo: rouw geluid fiat bravo 14.12v

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

motor heeft een rouw geluid en gooit het koelvloestof er uit .eerder deze week was er een slang stuk (met ontluchting) is volgens de dealer niet meer leverbaar. heb er een andere slang op gemaakt en ontlucht en daar na gaf hij een rouw geluid . er zit genoeg olie in alleen het koelvloeistof is er uit gespoten . wil nu kijken of de distributie op tijd staat maar kan geen merktekens vinden, de riem is aan de lange kant behoorlijk slap.
de nokken as heeft een stuk aangekoekte olie aan de nokken as . er zit geen water bij de olie . en hij is ook niet heet geweest toen hij de koelvloestof er uit blies . wat is er mee aan de hand heb deze auto voor mijn zoon gekocht maar hij heeft er niet veel plezier van gehad. hoop dat iemand mij kan helpen met tips of foto s en dergelijk.
alvast onze dank. peter en tom.

peter en tom

Geplaatst door peter en tom (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Bravo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Peter als zo snel het koelsysteem onder druk komt laat dan voor de zekerheid de koelvloeistof testen op uitlaatgas. Koppakking is wel vertrokken na 13 jaar.

thei11316 (0), 14 jaar geleden

De 1.4 motoren staan er om bekend dat de oliekanalen boven in naar de nokkenaslagers en slepers dicht gaan zitten.....niet allemaal tegelijk natuurlijk en dat kan ook dat rauwe geluid veroorzaken.

@Punt waar baseer je op dat een koppakking na 13 de geest geeft.....is toch echt onzin en afhankelijk van andere factoren.

peter en tom (0), 14 jaar geleden

beste thei 11316.
bedankt heb inderdaad de olie kanalen dicht er zat kit bij de nokken as,
ze hebben denk ik de klepdeksel pakking ge kit gehad .
heb het schoongemaakt,
hoop dat het verder geen gevolgen gehad heeft.
zal hem het weekend weer dicht maken en starten.
en de koelslang heb ik ingekort mischien dat er toch nog lucht bij zat waardoor hij druk opbouwde.
bedankt alvast peter en tom.

thei11316 (0), 14 jaar geleden

Als de slepers die de hydraulische klepstoters bedienen donker van kleur zijn ,dan zijn die in orde,als de kleur blank is met evt strepen9slijtsporen ) erin dan moet je de nokkenassen vervangen,bekijk ook de lagerplaatsen met evt de lagers zelf en evt nameten of de speling niet te groot is geworden als je toch alles open hebt liggen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.