de airco is gevuld (gecontroleerd) is in orde maar de pomp slaat even aan en dan direct weer uit en dit blijft zo doorgaan,,de retourleiding wordt erg heet heeft iemand een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Werkt de koelventilator?
ja dat werk allemaal goed slaat ook af en weer aan
Dit wil zeggen dat het koud genoeg is aan de verdamper!
14 jaar
ja
Wat bedoel je daar mee: wil zeggen dat het aan de verdamper koud genoeg is? dat trekt nergens op.
even alles op een rijtje zetten..
Probleem: de pomp slaat aan en weer uit!
Ventilator: slaat af en weer uit !
Retourleiding? zal hogedruk zijn, waar aan compressor ? in of uitgang van de condensor?
Wat doet de compressor als de ventilator afslaat ! slaat de compressor dan aan?
Als de compressor aanslaat draait dan ook de ventilator ?
Wat is de lage en hoge druk als de compressor draait ?
wat gebeurt met die druk ?
Nu op dit moment, zou ik zeggen op de 1ste plaats dat er een te hoge druk ontstaat (verstopping), het kan ook zijn dat de druk niet verlaagd wordt , indien de ventilator niet aanslaat als de compressor draait.
Verstopping aan droger? dan gaat hij in lage druk storing he!
Slechte massa aan compressor?
14 jaar
Bedankt voor de snelle reactie, altijd goed. Ik ga alles nogmaals controleren weet het niet precies meer. voor zover ik het heb onthouden: airco aanzetten pomp draait leiding uit de pomp wordt koud, na 10 seconden pomp slaat af, ventilator gaat draaien, ventilator stopt, pomp slaat aan na (en deze tijd wordt steeds korter) 5sec dan weer uit ventilator gaat draaien en dit wisselt steeds.als de auto even af gezet is en na 10 minuten weer aan hetzelfde resultaat daarbij opgemerkt dat de eerste keer de pomp best heel koud wordt en het systeem ook, voor even.opgemerkt nog dat de retourleiding erg heet wordt. ik hoop zo voldoende informatie te hebben geven , ben benieuwd naar de reactie van jullie.
Aan de hand van je uitleg: draait de compressor en de ventilator niet, dan blijft de compressor de druk opvoeren en koudemiddel aanzuigen en krijgt dat niet aan geleverd !
Indien te weinig wordt aangeleverd en de lage druk te ver zakt schakelt de lagedrukschakelaar de compressor uit, op dat moment slaat de ventilator in om de druk te verlagen in de condensor.
Dus komt de verdamperdruk en zuigdruk compressor niet overeen, ik ga er vanuit dat het hier om climate control gaat, de ventilator zal boven een lagedruk van 1,6 bar moeten aanslaan.
Heet worden is normaal, maar wat is erg heet? als je weet dat de compressor onder hoge druk en temperatuur gasvormig koudemiddel naar de condensor in pompt, en dit niet krijgt aangeleverd! wordt er ook niet meer gekoeld en gesmeerd.
mogelijke oorzaak: verstopping in het systeem,(filter/droger) drukschakelaar defekt, of het expansieventiel gaat gedeeltelijk of helemaal niet open.
Daarom ik vroeg wat doet de lage en hogedruk, hieruit kan al veel afgeleid worden.
Blijf daar niet te lang mee prutsen, kan kwalijke gevolgen hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Bravo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar