auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Fiat Punto 2009: Schakelen moeilijk bij warme motor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 199A, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 50

Het is een Grande Punto 1.3 Mjet.

Als de motor koud , is er geen enkel probleem.

Eens warm kan ik niet meer in achteruit, je voelt dat de koppelng niet volledig loskomt. (Tandengeknars)
De andere versnellingen gaan maar stroef.

Heeft iemand gelijke ervaringen? En indien ja, wat was de oplossing?
Ik heb nu 161000 km. De koppeling werd reeds vervangen bij 93000km wegens een ingelopen diafragmaveer, maar toen kraakte het in alle versnellingen zowel warm als koud. De koppelingsschijf was nog ok.

De bediening is hydraulisch.

Kan er iets tussen de zuigerstang en de hefboom gestoken worden zodat de hefboom toch wat verder geduwd wordt??

Ik kan me niet indenken dat de schijf al zou versleten zijn na ca 70000km. Want die slipt ook niet.

Geplaatst door

kikvorsman +180

al 18 jaar lid

Reacties

Ontlucht het sydteem eens.

Ja dat was het blijkbaar. Grappig is dat het pedaal, zodra je de nippel ontsluit, vanzelf naar beneden valt. Nadat je de nippel sluit moet je het zelf naar omhoog trekken. Ik heb eens op een exploded view gekeken en blijkbaar zit er een veer die het pedaal naar beneden trekt als de tegendruk weg is. (Nippel ontsluiten via het krammetje van de slang iets omhoog trekken en de slang een beetje achteruit trekken, nippel sluiten is slang terug duwen en op het einde van het ontluchten krammetje op zijn plaats duwen.)

Mooi , opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.