👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Fiat Grande Punto 1.4 T-jet uit 2009 wil sinds kort niet meer starten s'ochtends met koude motor. Startmotor draait wel rond maar motor slaat niet aan. Wegenwacht zegt dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze motoren met deze km stand (260000). En dat vermoedelijk de oliepomp defect is waardoor deze niet genoeg druk opbouwt.
Ik kan hier verder niks over vinden. Klopt het dat dit vaker voorkomt? Of wat zou het anders kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zie niet meteen wat de oliepomp er mee te maken heeft...
Slaat hij wel meteen aan als je start pilot inspuit?
Heb ik niet geprobeerd. Hij start nu ook gewoon weer alleen voor hoelang geen idee.
1 jaar
Bedoelde de ANWB man niet de benzinepomp?
vr.gr. Theo
1 jaar
Net antwoord gekregen van de ANWB expert dat alles verklaart:
'Ik denk dat de Wegenwacht abuis was en zijn advies over de 1.4 multiair ging. Bij deze motoren zorgt oliedruk voor de juiste kleptiming. Als er onvoldoende oliedruk is zullen de kleppen niet openen. Helaas gaat deze vlieger niet op bij de 1.4 t-jet motoren.
Wanneer de motor wel vlot rondstart en toch niet aanslaat lijkt er iets aan de hand met de ontsteking of met de brandstofvoorziening. Een zwak punt bij deze motoren is de BDP-sensor, de garage zou deze eens kunnen demonteren en reinigen.
Wat ook nog wel eens wil zorgen voor niet aanslaan van de motor is een weigerend relais van de brandstofpomp. Dit relais kan men omwisselen met die van de mislampen bijvoorbeeld.'
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar